Un avion de pasageri Boeing 737 Max 9 al companiei Alaska Airlines a pierdut o secțiune a fuselajului, inclusiv un geam, în timpul zborului, fiind nevoit să aterizeze de urgență vineri în statul american Oregon, scrie BBC. Alaska a precizat că la bord se aflau 177 de pasageri și membri ai echipajului și că „a aterizat în siguranță”. Compania aeriană a precizat că va opri „temporar” la sol toate cele 65 de aeronave 737 Max 9 ale sale pentru a efectua inspecții.
Agenția Federală a Aviației din SUA a declarat că avionul „s-a întors în siguranță… după ce echipajul a raportat o problemă de presurizare”.
Boeing a declarat că este la curent cu incidentul și că „lucrează pentru a aduna mai multe informații”. „O echipă tehnică Boeing este pregătită să sprijine ancheta”, a precizat aceasta.
Potrivit site-urilor de urmărire a zborurilor Flightaware și FlightRadar24, avionul era un Boeing 737 Max 9.
Alaska Airlines a precizat că incidentul a avut loc la scurt timp după plecare și că avionul a aterizat în siguranță înapoi în Portland. „Deși acest tip de eveniment este rar, echipajul nostru de zbor a fost instruit și pregătit să gestioneze situația în siguranță”, a precizat compania aeriană.
Avionul zbura la o înălțime de 4.876 m când a început coborârea de urgență, potrivit datelor de urmărire a zborului.
Imaginile trimise către agențiile de presă arată cerul de noapte vizibil printr-o deschizătură în fuselajul aeronavei, fiind observate, de asemenea, materiale izolatoare și alte resturi.
Alte imagini arată scaunul cel mai apropiat de secțiunea afectată, un scaun de la fereastră despre care pasagerii au spus că era neocupat, înclinat în față fără pernă.
Potrivit fotografiilor, zona afectată se afla în treimea din spate a avionului, în spatele aripii și al motoarelor.
Secțiunea de fuselaj implicată pare a fi o zonă care poate fi folosită ca ușă suplimentară de ieșire de urgență de către unii operatori ai acestui tip de aeronavă, dar nu și de către Alaska.
National Transportation Safety Board a scris pe X, fostul Twitter, că investighează incidentul.
Boeing 737 Max a fost descris ca fiind „cea mai analizată aeronavă de transport din istorie”, după o serie de probleme de siguranță și investigații.
Max a fost oprit la sol în martie 2019 pentru un an și jumătate după ce două exemplare de acest tip s-au prăbușit în circumstanțe similare, ucigându-i pe cei aflați la bord.
Pentru a zbura din nou, fiecare avion Max a suferit modificări semnificative, deși schimbările nu ar fi vizibile din exterior, iar pasagerii nu ar observa nicio diferență.
Mai recent, Boeing a declarat că va crește ritmul livrărilor de 737 Max după ce a rezolvat o eroare de aprovizionare care a necesitat efectuarea unor inspecții îndelungate ale noilor avioane și ale stocurilor sale, a relatat agenția de știri Reuters.
Aproximativ 1.300 de avioane 737 Max au fost livrate clienților, arată datele Boeing.
Luna trecută, Administrația Federală a Aviației (FAA) a îndemnat companiile aeriene să inspecteze modelele Max pentru un posibil șurub slăbit în sistemele de control al cârmei.