Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a avertizat recent că prelungirea plafonării adaosurilor comerciale la alimente de bază are și efecte pozitive, dar și consecințe negative.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Prelungirea măsurii de plafonare a adaosurilor comerciale la o serie de alimente de bază este decizia Guvernului și o acceptăm, dar vom atrage din nou atenția că ea are și efecte pozitive, dar si consecințe negative. Mai mult, ea trebuia să fie o măsură excepțională, temporară, și iată că au trecut doi ani de când se aplică”, consideră Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, într-o declarație pentru Mediafax.

„Este adevărat, a fost plafonat adaosul comercial, ceea ce permite prețurilor să varieze, dar noi, ca autoritate de concurență, nu suntem, în general, favorabili plafonărilor pe orice piață, nu numai pe aceasta. De ceea am sugerat Guvernului sa avem un plan de tranziție, de revenire treptată când expiră această plafonare. Înainte plafonare a existat un acord voluntar pe piața lactatelor sau monitorizarea pieței în cadrul comitetelor de supraveghere care reunesc specialiști din mai multe instituții precum Ministerului Agriculturii sau Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Deci, există deja variante care pot fi puse în locul acestei măsuri de plafonare” a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Cristian Stoicescu, consultant financiar cu expertiză și în zona de retail consultat de Mediafax, crede că nicio modalitate de intervenție in piață nu va putea să garanteze că bunurile își vor păstra valoarea la nesfârșit.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
Cristian Stoicescu, Affordable Insights
Sursa foto: Economedia

„Vedem că inflația ajunge la două cifre după aproape doi ani de plafonare, unele prețuri au crescut cu peste 70% conform informațiilor publice. E clar ca această măsură nu mai produce efectele dorite și nu va ajuta la micșorarea sau menținerea prețurilor actuale”, consideră consultantul financiar Cristian Stoicescu, contactat de Mediafax.

„Trebuie să fim conștienți că prețurile sunt influențate de mulți factori – creșterea costurilor (energie, taxe mărite). Orice măsură asupra mediului de afaceri se va fi resimțită și de către noi, consumatorii, atunci când mergem la cumpărături și nicio modalitate de intervenție in piață nu va putea să garanteze că bunurile vor avea aceeași valoarea permanent. Piața are nevoie să funcționeze conform principiilor sale, iar astfel preturile se vor ajusta in funcție de cerere – acest lucru oferă putere consumatorilor care pot alege produsele cele mai potrivite si oferta se ajustează”, este de părere consultantul financiar.