Bosch va investi patru miliarde de euro în digitalizare, IoT și inteligență artificială

Bosch Sursa foto: Bosch

Furnizorul german de componente, produse electrice și electronice Bosch trece accentuat la digitalizare pentru a-și îmbunătăți vânzările și situația din piață. De asemenea, compania va oferi și servicii pentru produsele sale digitale și va investi peste patru miliarde de euro în Iot și AI.

„Ne digitalizăm în mod sistematic activitatea de bază pentru a spori avantajele clienților noștri. În viitor, ne propunem să transformăm vânzarea fiecărui produs digital în venituri bazate pe servicii”, declară Tanja Rückert, directorul digital al Grupului Bosch, în cadrul CES din Las Vegas. Pentru a atinge acest obiectiv, Bosch se concentrează pe conexiunea IoT cu IA – cu alte cuvinte, conectează Internetul lucrurilor (IoT) cu inteligența artificială (IA).

Începând cu acest an, toate clasele de produse electronice ale companiei vor putea fi conectate. Vânzările de scule electrice conectate, aparate de uz casnic și sisteme de încălzire au crescut cu 50 de procente în decurs de un an – de la patru milioane de unități în 2020 la peste șase milioane în 2021. Datorită Centrului Bosch pentru Inteligență Artificială (BCAI), compania a creat o unitate puternică în domeniul IA, care a contribuit deja cu aproximativ 300 de milioane de euro la rezultat.

În plus, compania investește în total peste patru miliarde de euro în fiecare an în expertiza sa în materie de software, dintre care aproximativ trei miliarde sunt destinate afacerii în sectorul mobilității. De altfel, Bosch va reuni activitățile de dezvoltare pentru software independent de aplicație într-o singură unitate, începând cu jumătatea anului 2022.

Sub umbrela filialei sale ETAS, compania va dezvolta și vinde software de bază pentru autovehicule, produse middleware, servicii cloud și instrumente de dezvoltare pentru aplicații universale. De asemenea, Bosch avansează rapid în conducerea conectată și automatizată. În ultimii cinci ani, Bosch a generat aproximativ nouă miliarde de euro în vânzări doar cu sistemele de asistență pentru șofer și senzorii asociați. 

Din spațiu la medicina pediatrică: sistemul de senzori Bosch SoundSee

Un exemplu al avantajelor oferite de IA și de conectivitate este sistemul de senzori SoundSee. De la sfârșitul anului 2019, a călătorit prin spațiu pentru a identifica sunete neobișnuite pe SSI, utilizând algoritmi IA pentru a analiza și indica când este necesară întreținerea.

Acum, în colaborare cu compania non-profit de asistență medicală Highmark din Pittsburgh (SUA), Bosch urmărește utilizarea complet „pământească” a acestei tehnologii: investighează modul în care tehnologia IA audio poate fi utilizată ca instrument de diagnosticare în medicina pediatrică. Mai exact, Bosch și Highmark lucrează pentru a adapta senzorii într-un mod care să le permită să detecteze afecțiuni pulmonare, cum ar fi astmul, într-un stadiu incipient, doar ascultând ritmul de respirație al copiilor.

„Utilizarea tehnologiei inovatoare pentru a îmbunătăți sănătatea copiilor – exact la asta ne referim prin înaltă tehnologie”, spune Mike Mansuetti, președintele Bosch în America de Nord.

De asemenea, noul senzor de gaz Bosch – primul de pe piață care include inteligență artificială – servește atât la protejarea oamenilor, cât și a naturii. Parte a senzorului Silvanet Wildfire de la Dryad, este în esență un nas digital care ajută la detectarea din timp a incendiilor de pădure.

Senzorii Dryad sunt atașați de copaci, unde monitorizează continuu microclimatul local pentru a detecta incendiile incipiente și pentru a notifica fără fir autoritățile locale, cu mult înainte ca sistemele bazate pe camere de supraveghere sau prin satelit să poată facă acest lucru. Pe lângă posibilitatea de a proteja împotriva devastării provocate de incendii, acest lucru poate reduce emisiile globale de carbon generate de incendiile forestiere.

Sursa foto: Bosch

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *