Brandurile de lux au stabilit noi recorduri de vânzări anul trecut și se așteaptă ca 2022 să fie un an la fel de bun

Louis Vuitton, brand de lux Sursă foto: Unplash

Companiile producătoare de bunuri de lux au stabilit noi recorduri de vânzări în 2021 şi intenţionează să îşi menţină marjele de profit şi în 2022, în pofida creşterii costurilor într-un context inflaţionist, care ar trebui să conducă la majorări de preţuri, informează AFP, citată de Agerpres.

Giganţii luxului au anunţat rezultate pe 2021 care depăşesc, uneori cu mult, performanţele de dinaintea pandemiei, graţie dinamicii vânzărilor în Asia şi SUA.

Numărul unul mondial în sectorul luxului, grupul francez LVMH, a depăşit orice record cu o cifră de afaceri de 64 de miliarde de euro, cu 10 miliarde de euro mai mult decât în 2019, şi un profit net de aproape 12 miliarde de euro, comparativ cu unul de 7,8 miliarde de euro în 2019.

Rivalul Kering (proprietarul mărcilor Gucci, Yves Saint Laurent şi Bottega Veneta) a depăşit şi el vânzările de dinaintea pandemiei, cu o cifră de afaceri de 17,6 miliarde de euro şi un profit net de 3,17 miliarde euro în 2021, în timp ce Hermes a ajuns la vânzări de nouă miliarde de euro şi un profit net de 2,44 miliarde de euro, cu aproape un miliard mai mare decât cel de dinaintea pandemiei.

Aceste rezultate financiare excelente nu îi uimesc pe analişti. În studiul său anual, publicat în luna noiembrie 2021, firma de consultanţă Bain and Company estima că “piaţa produselor de lux personale ar putea ajunge la 360-380 miliarde de euro până în 2025, cu o creştere susţinută de 6%-8% pe an”.

Din acest motiv, producătorii de lux încep anul 2022 foarte încrezători, în pofida restricţiilor sanitare şi riscurilor inflaţioniste. „Avem un avantaj în raport cu alte companii, acela de a putea dispune de o anumit flexibilitate când vine vorba de preţurile noastre, deci în faţa inflaţiei avem mijloacele cu care să reacţionăm”, a subliniat directorul general de la grupul LVMH, Bernard Arnault cu prilejul publicării rezultatelor anuale.

Flexibilitatea în materie de preţuri “este una din principalele caracteristici ale industriei de lux” subliniază şi banca elveţiană UBS într-un raport publicat la începutul lunii februarie în care apreciază că în ultimii 20 de ani marile nume din industrie, precum Louis Vuitton (LVMH), au majorat preţurile cu o medie de 2,5 ori peste rata inflaţiei.

„În anumite cazuri, cererea depăşeşte oferta, ceea ce înseamnă că consumatorii vor cumpăra şi vor accepta să plătească preţuri mai mari”, explică şi banca HSBC într-un raport din luna ianuarie în care dă drept exemplu Rolex. Acest renumit producător de ceasuri de lux s-a abţinut să majoreze preţurile în ultimii ani dar a început 2022 cu o creştere medie de preţuri de peste 3% şi, pentru anumite modele, majorările au ajuns până la 12%.

Atenţie totuşi la majorările de preţuri care pot frâna achiziţiile, avertizează Arnaud Cadart, manager de portofoliu la Flornoy. „Există unele limite. O geantă de 1.000 de euro care mâine ajunge să coste 1.200 de euro poate frâna cererea”, susţine Arnaud Cadart.

Sursă foto: Unplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *