Crăciunul reunește costurile pentru brad, decorațiuni și cadouri, un amestec care variază de la o națiune la alta. Euronews Business a analizat care sunt țările care cheltuiesc cel mai mult în perioada sărbătorilor.
Industria brazilor de Crăciun din UE are o valoare de 1,5 miliarde de euro. Potrivit lui Rory Young, președintele Asociației britanice a producătorilor de pomi de Crăciun, intervievat de The Guardian, prețurile bradului pot fluctua semnificativ în funcție de locație, variind de la aproximativ 29 de euro la 75 de euro pentru un brad de 1,8 metri, ceea ce marchează o creștere a costurilor de 7%.
Producția de brazi naturali din Europa, estimată la aproape 80 de milioane anual, este condusă în principal de Germania, constituind 25% din cota de piață. Urmează îndeaproape Danemarca, Polonia și Regatul Unit, fiecare contribuind semnificativ la cererea sezonieră.
Piața bunurilor de Crăciun a înregistrat o creștere remarcabilă în ceea ce privește decorațiunile și produsele conexe. Anul trecut, Statele Unite au fost principalul importator, aducând o valoare de peste 3,5 miliarde de euro.
Principalii importatori de decorațiuni de Crăciun la nivel mondial în 2022, în funcție de valoarea importurilor – Statista 2023:
Marea Britanie și Țările de Jos s-au situat ca principalii cumpărători, cheltuind 328 de milioane de euro și, respectiv, 226 de milioane de euro. În 2022, Țările de Jos au urcat ca furnizor global important, asigurându-și locul al doilea, situându-se pe locul al doilea după China, cu exporturi de decorațiuni de Crăciun în valoare de 228 de milioane de euro.
Principalii furnizori de decorațiuni de Crăciun la nivel global în 2022 – Statista 2023:
În ciuda provocărilor economice, Regatul Unit anticipează că anul acesta va fi liderul cheltuielilor de Crăciun în Europa. Previziunile sugerează că vânzările cu amănuntul se vor apropia de 100 de miliarde de euro, urmate de estimarea Germaniei de 85 de miliarde de euro. Pe de altă parte, se așteaptă ca Belgia să cheltuiască doar 11,5 miliarde de euro.
Estimarea cheltuielilor totale de Crăciun în comerțul cu amănuntul în Europa (online și în magazin) în 2023 – Statista 2023