BREAKING Dacia va produce o mașină electrică în Europa, care va costa mai puțin de 18.000 de euro / Va fi dezvoltată în mai puțin de 2 ani. Luca de Meo: „Am trecut la viteza Chinei”

Redacția feb. 20, 2025 0 comentarii 3979 vizualizări
Dacia masina electrica

Dacia va produce pentru prima dată în Europa o mașină electrică, ce va costa mai puțin de 18.000 de euro, a anunțat directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo, conform Auto Car UK și Electrive.

Nu a fost anunțat unde ar putea fi construită mașina, dar Renault are fabrici în Franța, România, Slovenia și Turcia.

Luca de Meo, directorul general al grupului Renault, a menționat, printre altele, apariția iminentă pe piața europeană a unui nou SUV electric de clasă A, care va purta sigla Dacia. Modelul va fi asamblat în Europa și se va baza pe aceeași platformă ca viitorul Renault Twingo.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Produs în timp record: „Am trecut la viteza Chinei”

Noua mașină – prezentată într-o singură imagine care ascunde detalii – a fost dezvoltată în doar 16 luni și va avea o listă de prețuri începând de la 18.000 de euro sau chiar mai puțin. În ciuda prețului scăzut pentru o mașină electrică, Luca de Meo susține că vehiculul „va rămâne în continuare un produs profitabil”.

„Am trecut la viteza Chinei”, a declarat de Meo, salutând succesul parteneriatului companiei cu o companie chineză de consultanță în cercetare și dezvoltare pentru programul Twingo. „Provoc orice concurent din lume să facă asta”, a adăugat el.

Acest model, alături de Twingo, marchează o schimbare de ritm pentru grupul Renault în dezvoltarea de noi modele. Acesta va fi cel mai rapid model dezvoltat de Grupul Renault până în prezent. Schimbarea face parte din strategia Renault denumită Leap 100, conform căreia fiecare mașină nouă, inclusiv aceasta, va fi dezvoltată în maximum 100 de săptămâni, adică în mai puțin de doi ani.

Când va fi lansat

Conform termenelor vizate de de Meo, acesta ar trebui să fie lansat pe la mijlocul anului 2026, cu aproximativ un an înainte ca Dacia să introducă noua generație a treia Sandero – care va fi oferită pentru prima dată ca mașină electrică.

Preț mic

Timpul scurt de dezvoltare este posibil deoarece Dacia se va baza pe un model Renault, mai precis pe Twingo-ul electric, care a fost anunțat la un preț de aproximativ 20.000 de euro.

Potrivit lui de Meo, urmașul Dacia corespunzător, despre care nu se cunosc încă multe detalii, va fi cu încă 2.000 de euro mai ieftin – și va începe astfel la un preț mai mic de 18.000 de euro, sau 15.000 de lire sterline

În strânsă legătură cu viitorul Renault Twingo, acesta este proiectat ca un succesor al Dacia Spring, dar spre deosebire de acea mașină – care este importată din China – va fi construită în Europa.

„Ne pregătim să facem un pas înainte în ceea ce privește accesibilitatea EV”, a declarat de Luca de Meo, la conferința în care a anunțat rezultatele financiare ale Renault.

Cu toate că noua mașină se va alinia actualului Spring în ceea ce privește prețurile, este probabil să înregistreze câștiguri substanțiale în ceea ce privește performanța, tehnologia și capacitatea.

Viitoarea mașină va fi puțin mai scumpă decât modelul electric actual al Dacia, Spring, care momentan se vinde cu 17.000 de euro, cel mai de bază model.

Cu toate acestea, noul model este posibil să ofere o tehnologie mai bună: Spring produce doar 33 sau 48 kW, în funcție de variantă, iar autonomia WLTP a bateriei de 26,8 kWh este de 225 de kilometri. Deși nu există încă date disponibile pentru Twingo E-Tech Electric, este de așteptat ca acesta să aibă o autonomie de aproximativ 300 de kilometri și, mai presus de toate, performanțe mai bune la încărcare: Spring se poate încărca cu maximum 30 kW la coloanele DC.

Construit în fabrică europeană

Construirea mașinii într-o fabrică europeană va însemna evitarea tarifelor de import impuse actualului model chinez, sporind astfel profitabilitatea.

Renault are fabrici în Franța, România, Slovenia și Turcia.

Actualul Spring se bazează pe Renault City K-ZE pentru piața din China, care a fost lansat în 2019 pe platforma CMF-A a Grupului Renault pentru piețele emergente. Noua mașină, între timp, este dezvoltată în paralel cu Twingo și urmează să împărtășească platforma Ampr Small a acestei mașini – o versiune a arhitecturii care susține, de asemenea, Renault 4 și 5 mai mari.

Extindere semnificativă de portofoliu

Cea mai mică mașină Dacia de până acum va face parte dintr-o extindere semnificativă a portofoliului mărcii românești, după lansarea celui mai mare model – SUV-ul Bigster – și a unei perechi de alte modele de segment C care urmează să fie lansate în următorii doi ani.

Dacia utilizează platforme Renault pentru fiecare dintre modelele sale și are un accent rigid pe minimizarea costurilor de dezvoltare pentru a se asigura că le poate oferi la un preț competitiv, menținând în același timp profitabilitatea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.