București : primele componente ale tablierului metalic au ajuns pe șantierul Pasajului de la Doamna Ghica

Tablier Pasaj Domna Ghica

Primele secțiuni metalice care compun tablierul Pasajului Doamna Ghica au ajuns sâmbătă dimineață, pe șantierul din sectorul 2 al Capitalei. Tablierul metalic, cea mai importantă componentă a podului la care se lucrează din 2019 costă aprox. 21 milioane de lei ( n.r. 20 % din costul inițial al pasajului) și este livrat din Italia, de la firma Scandiuzzi Steel. Primăria București, prin Trustul de Clădiri Metropolitane a reluat lucrările la pasaj la începutul lunii august, după cum Economedia relata aici. Tablierul metalic se montează în aproximativ 3-4 luni, însă după finalizarea montajului urmează lucrările de asfaltare și teste de rezistență, un calendar estimat indicând deschiderea podului în primăvara anului viitor.

Montarea tablierului pe poziție va începe doar după ce se livrează toate piesele, a explicat vineri, Primarul General Nicușor Dan : ,,Au intrat în țară primele transporturi cu elementele componente ale tablierului metalic de la Pasajul Doamna Ghica, iar weekendul acesta vor ajunge în șantier. După ce vor fi livrate toate piesele, începe asamblarea tablierului și punerea acestuia pe poziție. Este o etapă importantă din această lucrare deoarece tablierul metalic reprezintă 50% din obiectivul de investiții Pasaj Doamna Ghica. Lucrările la pasaj sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane, iar tablierul metalic este fabricat în Italia.”

Sursa : Nicușor Dan

Gabriela Firea a început lucrările la pasaj în septembrie 2019 şi a promis inaugurarea până la finalul anului 2020

Lucrările pentru construirea Pasajului Doamna Ghica au început în septembrie 2019, antreprenor fiind Trustul de Clădiri Metropolitane, Companie din subordinea PMB care a scăpat de dizolvare, iar costul lucrărilor a fost stabilit la 110 milioane lei. În vara anului 2020, înainte de alegerile locale, fostul primar general promitea inaugurarea pasajului până la finalul acelui an. Pe şantier, însă, lucrările au încetinit şi chiar s-au blocat la un stadiu fizic de execuţie de sub 50% pentru că Municipalitatea nu a reuşit să asigure finanţarea lucrărilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *