Caietul de sarcini pentru Autostradă-Drum Expres București-Giurgiu, lansat în consultare publică/ CNIR: Este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse

Drum Expres Lot 2

Caietul de sarcini pentru Autostradă/Drum Expres București-Giurgiu (etapa studiului de fezabilitate) va fi lansat în consultare publică săptămâna viitoare, a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu, la Radio România Actualități.  Drumul de mare viteză București-Giurgiu este proiect propriu al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată cuprinsă între 18 și 24 de luni.

,,Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A 0 București Sud sau chiar până la Autostrada A 1 București-Pitești respectiv A 2 –Autostrada Soarelui. Va fi o analiză multi -criterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de mare viteză București-Alexandria, cu A 1 București-Pitești și A 2 București-Constanța și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar. Este nevoie de un drum modern între București și Giurgiu pentru a evita tranzitul localităților unde se circulă cu viteza de 50 km/h. Mai ales pentru transportatori, orice minut contează. Profilul drumului, Autostradă sau Drum Expres va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Dacă datele de trafic de perspectivă ne arată că este nevoie de autostradă, atunci vom face din start autostradă.“

Totodată, pe lângă soluțiile inovatoare precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), proiectantul va prezenta o analiză în ceea ce privește materialele de construcții din import sau producție internă, a mai spus șeful CNIR.

,,În ceea ce privește structurile și soluțiile tehnice, vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm. Săptămâna viitoare va fi lansat în dezbatere publică acest caiet de sarcini pentru Drumul de mare viteză București –Giurgiu, tocmai pentru că am inclus aceste elemente de noutate și vreau să avem un răspuns din partea pieței înainte de lansarea licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). “, a adăugat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Gabriel Budescu.

Comentarii

  1. 2 ani de fezabilitate + 1 an licitație + 2-3ani Pt+lucrări.
    Ne auzim în 2029-2030 ( asta dacă se schimba guvernul).
    Voi zburati cu elicopterul pana atunci

  2. Daca nu incompetenta si prostie atunci ce este? Cum drum expres pana la Giurgiu?! Facem pod nou, traficul deja este mare, iar ei fac drum expres!
    Atat ii duce capul.

    • Sa nu uitam că la Calafat avem podul construit pe profil de autostradă de către bulgar se leagă la noi cu un DN.
      Traficul de camioane din Bulgaria și Turcia e infernal iar al nostru Grinda visează A9.

  3. Giurgiu este poarta de conexiune cu orientul, iar noi facem drum expres cu pod nou. DUPA 35 DE ANI TOT NU INTELEGEM CUVANTUL AUTOSTRADĂ.
    Rușine.
    Am lucrat sef tura i Giurgiu 15 ani la AND, ACEEASI MIZERIE ACUM CA SI ATUNCI. DE ACEEA AM PLECAT.

  4. Ce consulta public geniile lui Grinda? Kil’u de maimutareli ale mimistrului sau ce?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.