La 10 luni de la inundațiile devastatoare care au lovit județul Galați, 2.000 de gălețeni au zilnic de suferit. Persoanele care călătoreau zilnic pe acest traseu au fost nevoite să apeleze la mijloace alternative de transport. Autoritățile feroviare nu știu nici acum când vor putea începe reparațiile la calea ferată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„SRCF Galați a organizat și finalizat licitația pentru desemnarea operatorului care va executa lucrările și care are ca obiectiv repararea zonelor afectate de inundațiile din septembrie 2024.

Având în vedere lipsa fondurilor necesare, SRCF Galați, nu poate, în acest moment, iniția semnarea contractului și demarararea execuției lucrărilor.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

CFR SA a făcut demersuri, la solicitarea SRCF Galați, către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii-Direcția Transport Feroviar, pentru alocarea resurselor financiare, prin suplimentarea bugetului CFR SA cu suma necesară, din Fondul de Rezervă Bugetară aflat la dispoziția Guvernului României”, a declarat Gabriel Oprea, directorul Regionalei de Căi Ferate Galați, pentru G4Media.

cale ferată Galați Bârlad inundații
Sursa foto Dumitru Tudose

Calea ferată între Galați și Bârlad a fost afectată pe o porțiune de aproape nouă kilometri de viiturile din septembrie 2024, preciza la acel moment Gabriel Oprea.

Circa 2.000 de călători sunt afectaţi de întreruperea transportului feroviar pe acest traseu, soluţia pe care gestionarul liniei de cale ferată a luat-o în considerare imediat după inundații fiind introducerea de autocare şi microbuze pentru transportul călătorilor.

„Din câte am vorbit cu colegii de la Transferoviar Infrastructură, urmează să se introducă pe această distantă microbuze şi autobuze pentru transportul călătorilor, pentru că sunt afectaţi mulţi călători. În medie, erau deserviţi circa 2.000 de călători, din care 900 cu abonamente lunare. Erau 23 de trenuri care circulau pe acest traseu”, a mai adăugat directorul Regionalei de Căi Ferate Galați.

Circulaţia trenurilor pe secţia Galaţi -Târgu Bujor – Bârlad a fost oprită pe 16 septembrie 2024, ca urmare a inundaţiilor care au afectat judeţul Galaţi.