Camioanele diesel continuă să domine piața europeană și reprezintă aproape 96% din piață

camion volvo Foto: Volvotrucks.ro

În 2021, motorina a continuat să domine vânzările de camioane noi medii și grele în Uniunea Europeană, reprezentând 95,8% din piață (96,5% în 2020). Vehiculele încărcabile electric au reprezentat 0,5% din vânzările de camioane noi în regiune (de la 0,4%), în timp ce vehiculele cu combustibil alternativ dețineau o cotă de piață de 3,6% (comparativ cu 3,0% în 2020), potrivit ACEA.

În România au fost înmatriculate doar 34 de camioane cu combustibili alternativi, probabil GPL, în scădere cu o unitate față de 2020.

Anul trecut, înmatriculările de camioane diesel noi în UE au crescut cu 13,6%, ajungând la 255.099 unități. Cu excepția Ciprului, toate piețele UE au înregistrat o creștere, inclusiv cele mai importante în Europa de Vest: Italia (+21,9%), Spania (+7,1%), Franța (+4,9%) și Germania (+4,8%).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În Europa Centrală aproape toate țările au înregistrat creșteri de două cifre. Polonia a fost a treia piață europeană ca mărime în sectorul diesel, deoarece vânzările au crescut cu 56,4%, până la 30.827 de unități.

Prin contrast, doar 190 de camioane pe benzină au fost vândute în UE anul trecut, o scădere de 9,5% comparativ cu 2020, rezultând o cotă totală de piață de 0,1%. Cu 141 de unități vândute (+7,6%), Finlanda a reprezentat marea majoritate a vânzărilor de camioane pe benzină.

În general, în 2021, înmatriculările de vehicule noi încărcabile electric (ECV) au crescut cu 26,6%, trecând de la 982 de unități în 2020 la 1.243 de camioane electrice în 2021. Privind la piețele majore din UE, Spania a înregistrat cea mai puternică creștere (+137,5%), urmată de Franța (+88,5%), în timp ce vânzările au rămas stabile în Italia. Germania a înregistrat o creștere modestă (+15,8%), dar cu 987 unitățile vândute au reprezentat marea majoritate a tuturor camioanelor electrice noi din UE.

Olanda s-a clasat pe locul al doilea cu 75 de unități electrice înregistrate (+82,9%). Ca urmare, ponderea ECV-urilor
vânzările de camioane noi au crescut de la 0,4% în 2020 la 0,5% anul trecut.

Înmatriculările de camioane noi electrice hibride (HEV) în UE au înregistrat o scădere semnificativă, cu 55,9% la 67 de unități. Cota de piață a camioanelor hibride a scăzut de la 0,1% în 2020 la 0,03% dintre vânzările totale de camioane din UE în 2021.

În schimb, combustibilii alternativi, care includ gazul natural, GPL, biocombustibilii și etanolul, au reprezentat marea majoritate a camioanelor cu motor alternativ vândute în UE în 2021, cu cotă de piață totală de 3,6% (în creștere de la 3% în 2020). Cererea a crescut cu 40,7% în regiune, însumând 9.688 de unităţi vândute anul trecut.

Principalele piețe pentru camioanele cu combustibil alternativ au fost Germania (2.258 unități; +37,5%), Franța (1.858; +20,0%) și Polonia (1.596; +119,2%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: