Care sunt cele mai ieftine mașini electrice vândute în Europa / Pe ce loc se află Dacia Spring

Dacia Spring Press images Dacia Spring Press images

Pe măsură ce Europa își accelerează trecerea de la motoarele cu combustie la mobilitatea cu emisii zero, o nouă generație de concurenți accesibili oferă niveluri surprinzătoare de stil și siguranță.

Pentru cei care sunt preocupați de raportul calitate-preț, Euronews a făcut un clasament cu șase vehicule electrice remarcabile cu prețuri de până la 25.000 de euro. Aut fost incluse prețuri orientative pentru trei țări.

Citroën ë-C3

ë-C3 îmbină farmecul francez cu caracterul practic de zi cu zi. Bateria LFP de 44 kWh oferă o autonomie de 320 km, susținută de o încărcare în curent continuu (CC) de 100 kW – impresionant la acest nivel de preț. O încărcare completă la domiciliu durează aproximativ șapte ore.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
Sursa foto: citroen.in

În interior, veți găsi un portbagaj de 310 litri și scaune spate fracționabile. Versiunile superioare adaugă caracteristici de înaltă calitate, cum ar fi încărcarea wireless și scaunele încălzite.

Călătoria este rafinată și, deși nu a fost încă testat de Euro NCAP, ë-C3 include o suită de tehnologii de siguranță, cum ar fi asistarea benzii de rulare, sistemul Driver Attention Alert, faruri inteligente și recunoașterea limitelor de viteză.

O garanție a bateriei de 8 ani/160.000 km oferă un plus de liniște.

Prețuri:

– Germania: 23.300 EUR

– Olanda: 24.290 EUR

– Irlanda: 23.400 EUR

Dacia Spring

La 16.900 €, Spring este cel mai accesibil EV din Europa. Bateria sa de 26,8 kWh asigură 225 km WLTP și, în timp ce încărcarea în curent continuu ajunge până la 30 kW, designul ușor de 984 kg asigură un consum redus de energie.

Nu este o mașină sport, dar în traficul urban, Spring se simte agil și distractiv. Interiorul este elementar, dar portbagajul de 308 litri este surprinzător de practic.

Dacia Spring Press images

Siguranța este principalul său dezavantaj – modelul original a primit doar o stea Euro NCAP. Deși versiunile mai noi adaugă funcții precum recunoașterea limitelor de viteză și asistență la menținerea benzii de rulare, nu este clar dacă acestea îi vor îmbunătăți semnificativ ratingul.

Cumpărătorii atenți la buget vor trebui să ia în considerare acest compromis.

Prețuri:

– Germania: 16.900 EUR

– Țările de Jos: 18.950 EUR

– Irlanda: 16.990 EUR

Fiat Grande Panda

Fiat Grande Panda combină stilul îndrăzneț cu utilitatea de zi cu zi. Bateria sa LFP de 44 kWh oferă o autonomie de 320 km, în timp ce încărcarea anticipată de 100 kW DC îl aduce la același nivel cu principalii rivali.

Spațiul portbagajului este cel mai mare din segment, cu 361 de litri. Versiunile de top, precum La Prima, adaugă scaune încălzite, senzori de parcare și încărcare wireless.

Foto: Stellantis

Amenajarea interioară pare matură și bine gândită. Rezultatele Euro NCAP sunt în așteptare, dar Fiat țintește sus cu siguranța.

Prețuri:

– Germania: 24.990 EUR

– Țările de Jos: 25.990 EUR

– Irlanda: Nu este disponibil în prezent

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Hyundai Inster

Cu o lungime de doar 3,8 m, Inster este construit pentru oraș – dar strălucește prin utilizarea inteligentă a spațiului.

La echiparea de top, scaunele spate glisante vă permit să acordați prioritate spațiului pentru picioare sau portbagajului, extinzând capacitatea de la 238 la 351 de litri cu ușurință.

hyundai-Inster
Sursa foto: Facebook/Hyundai Auto Romania

Tabloul de bord este dominat de două ecrane de 10,25 inchi, care adaugă o notă premium. Două opțiuni de baterie – 42 și 49 kWh – oferă până la 360 km WLTP, iar încărcarea rapidă de 100 kW vă duce de la 10-80 la sută în doar 30 de minute.

Este confortabil, bine echipat și rafinat dincolo de așteptări pentru dimensiunea sa.

Prețuri:

– Germania: 23.900 EUR

– Olanda: 24.295 EUR

– Irlanda: 18.995 EUR

Leapmotor T03

Leapmotor T03 din China oferă tehnologie serioasă la un preț avantajos. O baterie de 37,3 kWh oferă o autonomie de 265 km, iar încărcarea de 48 kW DC vă menține în mișcare. O cutie de perete de 6,6 kW îl va reîncărca complet în doar 3,5 ore.

În ciuda amprentei sale compacte, T03 include un ecran tactil de 10 inch, un cluster digital, un acoperiș solar panoramic și asistență avansată pentru șofer – toate pentru mai puțin de 19.000 de euro.

Sursa foto: leapmotor.com

Spațiul din portbagaj este limitat la 210 litri, iar bancheta din spate nu este fracționabilă, dar, în general, este imbatabil în ceea ce privește valoarea echipamentului.

Prețuri:

– Germania: 18.900 EUR

– Olanda: 19.950 EUR

– Irlanda: Nu este disponibil în prezent

Renault 5 E-Tech

Renault 5 aduce farmecul retro în era EV. Alege între baterii de 40 sau 52 kWh, oferind o autonomie de până la 400 km WLTP. Pachetul de baterii mai mare suportă încărcare rapidă de 100 kW.

Renault
Sursă foto: Economedia

La interior, majoritatea echipărilor dispun de un sistem de infotainment de 10,1 inchi bazat pe Google, în timp ce modelul de bază include un cluster digital de 7 inchi și un asistent vocal, „Reno”.

Portbagajul de 326 de litri este încăpător pentru dimensiunea sa. agil și captivant la condus, este singura mașină din acest grup cu un rating Euro NCAP confirmat de 4 stele.

Prețuri:

– Germania: 27.900 EUR

– Țările de Jos: 27.990 EUR

– Irlanda: De la 25.995 EUR

Verdictul: Cum se compară toate acestea? Care EV oferă cel mai bun raport calitate-preț?

Dacia Spring rămâne cel mai ieftin EV din Europa, la 16.900 € – ideal pentru condusul urban sau ca a doua mașină.

Cu toate acestea, pentru doar un pic mai mult, Leapmotor T03 oferă o autonomie mai mare (265 km față de 225 km), mai multă putere și mult mai multă tehnologie, ceea ce îl face alegerea inteligentă pentru cumpărătorii atenți la valoare.

Care EV este cel mai bun pentru încărcare?

Citroën ë-C3, Renault 5 și Fiat Grande Panda suportă toate încărcarea rapidă de 100 kW, cu o încărcare de 20-80% în aproximativ 25 de minute.

Acesta este un avantaj în această categorie de preț și un avantaj real față de modelele cu încărcare mai lentă precum Dacia Spring (30 kW) și Leapmotor T03 (48 kW).

Care EV are cea mai bună autonomie?

Renault 5 E-Tech conduce cu o baterie de 52 kWh care oferă o autonomie de până la 400 km – mult peste medie. Hyundai Inster îl urmează îndeaproape, cu 360 km, iar ë-C3 și Panda sunt la egalitate, cu 320 km.
Care EV are cele mai bune specificații în raport cu prețul?

Sub 19.000 de euro, Leapmotor T03 impresionează prin acoperișul solar panoramic, ecranul de 10 inch, accesul fără cheie și caracteristicile ADAS rezervate adesea modelelor mult mai scumpe.

ë-C3 strălucește, de asemenea, cu scaune încălzite, încărcare wireless și un afișaj cu capul în sus în echipările superioare.

Care EV este cel mai sigur?

Renault 5 se remarcă prin faptul că este singurul model cu un rating Euro NCAP confirmat de 4 stele. Acesta oferă, de asemenea, o suită ADAS completă, inclusiv cruise control adaptiv și centrare pe bandă.

Se așteaptă ca ë-C3 și Grande Panda să aibă performanțe bune, în timp ce Spring și T03 rămân în urmă în ceea ce privește protecția la impact și tehnologia de siguranță.

Care EV are cel mai versatil interior?

Hyundai Inster câștigă la capitolul flexibilitate, datorită scaunelor spate glisante care extind portbagajul de la 238 la 351 de litri.

Fiat Grande Panda are cel mai mare portbagaj în total (361 de litri), în timp ce Renault 5 echilibrează un ambalaj inteligent cu un portbagaj spațios de 326 de litri și o podea plată.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.