Carrefour preia lanțul de hypermarketuri Cora din România. Consiliul Concurenței analizează tranzacția

Cora Lujerului Sursa foto: Conarg.co

Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care retailerul francez Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează în România lanțul de hypermarketuri „Cora” și magazine de proximitate „Cora Urban”, conform unui comunicat al instituției.

Tranzacția a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această operațiune, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul. Forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.

Ca urmare, tranzacția trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care va evalua operatiunea în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Carrefour Nederland B.V. este filiala olandeză a grupului Carrefour, unul dintre jucătorii de pe piața comercializării cu amănuntul de bunuri de consum. Carrefour operează unități care acoperă toate formatele de vânzare cu amănuntul: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, magazine cash & carry și soft discount.

Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerțul cu amănuntul. În România, deține hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Carrefour a anunțat din luna aprilie că preia magazinele Cora din România, după ce a semnat un acord cu Grupul Louis Delhaize. Acordul vizează 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea celor aproximativ 2.400 de angajați.

„Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale”, spune compania.

Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

„Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri. Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți.” declară Julien Munch, CEO Carrefour România.

Romania Hypermarche, compania care operează cora la nivel național, a înregistrat pierderi nete de 33 milioane lei anul trecut, cu 20% mai mari față de 2021, potrivit datelor publicate de Termene.ro.

Retailerul a raportat afaceri de 1,5 miliarde lei anul trecut, în scădere cu 3% față de 2021. Și numărul angajaților a scăzut cu 5% în 2022, de la 2.584 de angajați la 2.478.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: