Lansarea limitată a căștilor Vision Pro de către Apple încurajează o piață de revânzare care pune prețul dispozitivului cu mult peste prețul său de pornire de 3.500 de dolari, scrie Bloomberg.
Pe piața japoneză Mercari, modelul de bază de 256 GB s-a vândut cu 800.000 de yeni (5.400 de dolari), vânzătorii de pe piața chineză Taobao cer 36.000 de yuani (5.000 de dolari) și există un vânzător de pe Lazada din Singapore care cere 8.500 de dolari singaporezi (6.300 de dolari) pentru acest dispozitiv. În animatul Mong Kok din Hong Kong, un importator de electronice specializat în obținerea de gadgeturi din timp cere 35.800 de dolari HK (4.580 de dolari), prețul schimbându-se zilnic. Sfatul său: cel mai bine este să așteptați.
Compania Apple din Cupertino, California, a pus în vânzare Vision Pro într-un număr limitat de magazine din SUA la începutul acestei luni, cu un proces elaborat de configurare și personalizare pentru fiecare cumpărător. Compania dorește să asigure o primă experiență optimă cu ochelarii săi de realitate virtuală – pe care îi numește “computer spațial”, datorită gesturilor mâinii folosite pentru a-l controla.
Rămân întrebări cu privire la cât de mare este piața de consum pentru așa-numitele dispozitive de realitate extinsă (XR), și mai ales pentru cele cu un preț precum cel al Vision Pro. Dar exclusivitatea timpurie a gadgetului împinge prețurile în sus.
“Observațiile noastre indică prețuri umflate pe canalele neoficiale, ajungând până la 40.000 de yuani pentru unitățile Vision Pro”, a declarat Ivan Lam, analist la Counterpoint Research. “Cu toate acestea, aceste achiziții reprezintă probabil o ofertă limitată, provenind de pe piețe externe și deviind de la comportamentul tipic al consumatorilor”.
Potențialii clienți sunt din diverse categorii, a declarat Bryan Ma, analist IDC. Dincolo de fanii dedicați ai Apple, dezvoltatorii de software din străinătate, precum și jucătorii din industrie și rivalii vor dori să obțină rapid o experiență practică pentru a-și da seama de următorii pași, potrivit lui Ma.
Principalul rival al Apple în acest spațiu este Meta Platforms, lider în VR cu ochelarii săi Quest. Deși Quest nu se află în aceeași clasă de preț cu Vision Pro, există un titular în acest domeniu: Varjo Technologies Oy din Finlanda. Creată de foști ingineri de la Nokia, Varjo are o listă lungă de clienți din mediul de afaceri pentru ochelarii săi XR, care costă peste 3.990 de dolari și sunt utilizați pentru sarcini precum pregătirea piloților și vizualizarea designului industrial.