Cât costă transportul în principalele orașe din România și în cele mai mari orașe din lume

BUCURESTI - NICUSOR DAN - PARCARE CORA PANTELIMON, trafic, Bucuresti, parcari Foto: Inquam Photos / George Călin

Timișoara și Brașov sunt orașele din România cu cele mai scumpe bilete de transport, de 4 lei, în timp ce în Constanța, Iași, Ploiești și Galați costul biletelor este cel mai mic, de 2,5 lei, arată o analiză a platformei Picodi.com.

În ceea ce privește abonamentele lunare, cetățenii din Cluj și București trebuie să plătească cel mai mare preț – 177 lei, respectiv 140 lei. Cel mai ieftin abonament lunar poate fi găsit în Oradea și Brașov (80 lei).

Sursă: Picodi

Analiștii Picodi.com au verificat tarifele de transport public din 45 de orașe din întreaga lume și au comparat cheltuielile de transport cu salariile medii locale. În cadrul studiului, au fost analizate mai îndeaproape prețurile unui singur bilet, precum și abonamentele lunare, care permit călătorii nelimitate în interiorul orașului.

Potrivit clasamentului, Luxemburg, Tallinn și Valletta sunt orașele în care transportul public este complet gratuit pentru cetățeni.

Printre alte orașe din clasamentul Picodi, cele mai scumpe bilete simple se găsesc în Londra (4,85 euro), Zurich (4,44 euro) și Oslo (3,65 euro). Pe de altă parte, cele mai mari prețuri pentru abonamentele lunare sunt plătite de cetățenii din Londra (253 de euro), Melbourne (178 de euro) și Dublin (155 de euro). Ca și comparație, un abonament lunar în București costă doar 31 de euro.

Clasamentul Picodi arată că cel mai puțin favorabil raport se regăsește în São Paulo, unde accesul lunar la toate mijloacele de transport în comun din oraș costă 14,3% din salariul mediu. Locurile doi și trei în ceea ce privește costurile sunt împărțite de Istanbul și Londra (7,5%, respectiv 7,4%).

În acest clasament, București se undeva pe la mijloc – un abonament pentru 30 de zile costă 140 lei, ceea ce reprezintă doar 3% din salariul mediu net din București. Acest rezultat este similar cu ratele din Stockholm, Atena (3% fiecare), Paris (3,1%).

Sursă: Picodi

Studiul Picodi s-a bazat pe prețurile biletelor simple și ale abonamentelor lunare oferite de operatorii de transport public local începând cu martie 2023. Salariile medii nete au fost preluate de pe numbeo.com. Pentru conversia valutară, am folosit datele privind cursul de schimb mediu de la Google Finance pentru februarie 2023.

Abonamentele lunare incluse în acest studiu permit călătorii nelimitate cu toate mijloacele de transport în limitele orașului. În clasamentul nostru, am folosit prețurile cele mai avantajoase, dacă a fost posibil (de exemplu, tarife mai mici cu o aplicație mobilă sau carduri speciale de transport public, deși nu am inclus costul de comandă a unui astfel de card).

Nu am inclus orașele în care un mod de transport este oferit de mai mulți operatori cu politici tarifare foarte diferite (Tokyo, Beijing, Jakarta, Bangkok și altele). De asemenea, nu am inclus orașele în care nu este posibil să se cumpere un abonament lunar.

Lista completă a orașelor incluse și a operatorilor de transport public poate fi consultată aici.

Foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii

  1. Daca ar fi mijloacele de transport din București comparabile cu cele din Tokyo, Paris sau Stockholm, tot ar fi bine ! La noi se uita condițiile de călătorie: sinele de tramvai rupte, tramvaiele murdare și sparte, troleibuzele care sunt sub orice critica, deci la noi, la condițiile mizere actuale, și gratis ar fi prea scump sa circuli cu transportul in comun în București !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *