Consiliul Concurenței anunță că a identificat o serie de îngrijorări concurențiale legate de tranzacția prin care grupul Schwarz, care operează în România rețelele de magazine Kaufland și Lidl, intenționează să preia magazinele La Cocoș.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În urma analizei efectuate, autoritatea de concurență a constatat că operațiunea ridică probleme atât pe piața comerțului cu amănuntul, cât și pe piața achizițiilor de produse de consum curent, preponderent alimentare, se arată în comunicat.

Astfel, grupul Schwarz este prezent, prin intermediul magazinelor Kaufland și Lidl, pe toate piețele locale pe care activează sau urmează să activeze La Cocoș. Ca urmare, tranzacția ar putea conduce la consolidarea poziției entității rezultate și la reducerea opțiunilor disponibile pentru consumatori.

Totodată, operațiunea ar putea avea un impact negativ asupra furnizorilor, în condițiile în care în cazul unora dintre ei vânzările către La Cocoș pot ajunge până la 90% din cifra lor de afaceri.

„Dorim să se păstreze modelul de business al La Cocoș, bazat pe marje reduse și prețuri mici pentru consumatori. De aceea, principala noastră îngrijorare constă în faptul că formatul și politica de prețuri scăzute ar putea fi schimbate în urma achiziției, ceea ce ar putea duce la o creștere a prețurilor, afectând consumatorii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Pentru a înlătura aceste îngrijorări, grupul Schwarz are posibilitatea de a transmite propuneri de angajamente către autoritatea de concurență, care vor fi analizate și evaluate în vederea identificării unor soluții adecvate, mai precizează comunicatul de presă..

Reamintim că autoritatea de concurență analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, în scopul stabilirii compatibilității cu un mediu concurențial normal.

În urmă cu câteva zile, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a declarat că modelul de business inovativ pe care îl practică retailerul românesc La Cocoş ar fi bine să rămână în continuare şi să se extindă.

Chiriţoiu a apreciat că pe zona de producţie alimentară este încă loc de concentrare, iar acest lucru ar întări furnizorii în relaţia cu marile lanţuri, în condiţiile în care aceştia ar fi mai puternici.

„Concentrările încep să devină interesante. Pe partea de concentrări, noi sigur am mai pus condiţii şi în trecut. Blocăm rar – am blocat pe materiale de construcţii o dată o preluare de fabrică de cărămizi -, dar în general concentrările nu ne-au generat multe probleme. De ce? Pentru că economia românească era în general destul de puţin concentrată, cu foarte multe firme mici, nu aveam un grad mare de concentrare pe majoritatea pieţelor. Lucrurile încep să schimbe. Nu în toată economia. Cred că în continuare pe zona de producţie alimentară e loc de concentrare şi asta ne-ar ajuta, ar întări furnizorii în relaţia cu marile lanţuri. Dacă firmele-furnizori ar fi şi ele ceva mai mari, mai puternice ar putea să ţină piept mai bine marilor lanţuri, dar sunt zone în care deja avem grad de concentrare mare”, a spus el.

Un exemplu în acest sens a fost preluarea Profi de către Mega, iar acum Consiliul Concurenţei analizează vânzarea retailerului autohton La Cocoş de grupul german care deţine Lidl şi Kaufland.

Amintim că sursele Economedia arătau anterior că autoritatea de concurență ar putea pune condiții grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl, pentru a putea cumpăra majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoș.

Grupul german Schwarz ar putea fi supus unor condiții la rândul său, ținând cont că Lidl și Kaufland sunt liderii retailului alimentar din România, spun sursele Economedia.

Amintim că în iunie grupul german Schwarz, care deține Kaufland şi Lidl, a anunțat că vrea să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş.