Swiss Capital, cel mai mare broker de la Bursa de Valori București, vede acțiunile producătorului de aluminiu Alro Slatina (simbol bursier ALR) la 2,1 lei în următoarele 12 luni, în urcare cu 32% comparativ cu prețul curent de tranzacționare, conform calculelor Economedia. Recomandarea analiștilor este de „CUMPĂRARE PUTERNICĂ”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Evaluarea noastră reflectă poziționarea strategică structural îmbunătățită a ALRO și recalibrarea reglementară mai largă care are loc în Europa. Începând cu 2027, ne așteptăm ca profitabilitatea să se îmbunătățească, sprijinită de o aplicare mai strictă a reglementărilor, eliminarea treptată a importurilor netrasabile cu emisii ridicate de carbon și o redresare a primelor pentru aluminiul certificat, cu emisii scăzute. Această tendință este de așteptat să fie consolidată prin creșterea producției de VHVAP (Very High Value Added Products) pe linia de procesare a tablelor de precizie, un proiect programat pentru finalizare în 2026”, scrie brokerul într-un raport de analiză publicat pe platforma BVBResearch.ro.
Swiss Capital se așteaptă ca prima realizată de Alro față de prețul aluminiului LME să crească de la 1.350 dolari/tonă în 2025 la 1.800 dolari/tonă până în 2032. Cu toate acestea, profitabilitatea în 2025-2026 este de așteptat să rămână modestă, reflectând întârzierea efectului politicilor, costurile de intrare încă ridicate și presiunea continuă din partea importurilor ieftine, cu emisii ridicate de carbon.
Alro este evaluată de investitori la 1,1 miliarde de lei și este controlată în proporție de 54,2% de rușii de la Vimetco, în timp ce Paval Holding deține 23,2% dijn numărul de acțiuni, iar Fondul Proprietatea are o participație de 10,2%. Acțiunile ALR înregistrează un avans de 5,7% de la începutul anului, pe tranzacții de 4,5 milioane de lei, arată datele BVB.
Unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi pe verticală din Europa după capacitatea de producţie, Alro a anunţat un profit net de 20,7 milioane de lei în primele trei luni din 2025, comparativ cu o pierdere netă de 14,9 milioane de lei în T1/2024, la afaceri de 1,03 miliarde de lei, mai mari cu 28,1%.