Cel mai mare contract de autostradă din România: CNAIR a prelungit din nou, depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești

Lucrări de reparații Valea Oltului - muncitori utilaje Foto: Lucrări de reparații pe Valea Oltului (Sursa: CNAIR)

Cei șase constructori selectați în procedura de licitație restrânsă pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești pot depune ofertele până pe 7 februarie 2022, după ce Compania de Drumuri a prelungit, din nou, termenul-limită pentru această etapă. Inițial, CNAIR anunțase că ofertele tehnice și financiare pot fi depuse până pe 20 ianuarie 2022, pentru ca ulterior să solicite o nouă prelungire, până pe 7 februarie. Este de fapt, a treia amânare pentru această procedură, prima întârziere fiind cauzată de o contestație pe care instanța a respins-o.

Este cel mai lung lot al Autostrăzii A1 (37 km) şi contractul cu cea mai mare valoare estimată, peste un miliard de euro (între 5,3 şi 5,7 miliarde lei), iar decizia de prelungire a termenului limită pentru depunerea ofertelor are în vedere evitarea repetării situației de pe lotul 2 (Boiţa – Cornetu), atunci când singura ofertă depusă a venit din partea unui constructor din Turcia, deși în cursă erau şi alte firme interesate, iar unele au mai cerut o nouă extensie de timp pentru a face studii suplimentare. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km) contractul urmează să fie semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. (Niciun constructor din China nu a mers mai departe în cursă, ca efect al Ordonanței care exclude participarea firmelor din această țară). Contractul are o durată de 11 ani din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Lotul 3 va avea un tunel dublu la Poiana de 1,7 km, 6 pasaje, 55 de poduri și un ecoduct la Călinești, iar două noduri rutiere sunt prevăzute la Cornetu și la Văleni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.