Cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, Żabka, preia un pachet de părți sociale al companiei DRIM Daniel Distribuție FMCG / Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția

alimente mancare, preturi mancare, retail, produse alimentare, industria agroalimentara Foto: David Izquierdo/ Dreamstime.com

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Żabka Group, lanțul de magazine din Polonia, cumpără un pachet majoritar de acțiuni, formând un parteneriat cu unul dintre cei mai importanți jucători de distribuție FMCG din România, DRIM Daniel Distributie. Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică.

Astfel, în urma operațiunii, Żabka Polska sp. z o.o. va prelua un pachet de părți sociale al DRIM Daniel Distribuție FMCG S.R.L., prin intermediul Castle Romanian Holdco S.R.L., companie constituită pentru această operațiune. Anterior operațiunii, DRIM FMCG era deținută de Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ionițescu.

În același timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ionițescu și Żabka Polska sp. z o.o. vor înființa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfășura activități pe piața bunurilor de larg consum.

În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.

În decembrie, lanțul polonez de magazine alimentare Żabka, cel mai mare retailer de proximitate din Polonia, anunța că intră pe piața din România, după achiziția distribuitorului de produse alimentare DRIM Daniel Distribuție FMCG.

„Intrarea Grupului Żabka pe piața din România este rezultatul dezvoltării consecvente a unui concept și a unui ecosistem de convenience cu potențial de extindere pe piețele europene. Expansiunea internațională se aliniază cu strategia de creștere cuprinzătoare adoptată de Grup în 2021. După obținerea aprobărilor pentru tranzacție, prioritatea va fi continuarea unei dezvoltări accelerate a DRIM, determinată de combinarea poziției puternice pe piață a DRIM cu expertiza în retail de proximitate și puterea financiară a Grupului Żabka”, potrivit Żabka Group.

Compania transmite că istoricul de creștere și potențialul de dezvoltare viitoare al pieței românești, împreună cu profilul de consumator similar cu cel polonez, poziționează România ca o direcție geografică naturală pentru extinderea Grupului. Acest pas vine în urma unei analize aprofundate a pieței românești și a unor studii privind preferințele consumatorilor locali. Prin prezența operațională pe această piață, Grupul Żabka va dobândi cunoștințe și experiență, permițând luarea unor decizii informate în ceea ce privește potențialele investiții ulterioare în România și selectarea zonelor potrivite pentru dezvoltare din portofoliul larg al Grupului.

DRIM Daniel Distributie este o companie de familie cu experiență în industrie și a devenit una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de larg consum de pe piața locală, având peste 800 de angajați și aprovizionând aproximativ 12.000 de magazine tradiționale de retail.

Foto: David Izquierdo/ Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *