Cele mai mari contracte de consultanță de la CNAIR. Concurență mare între proiectanți la supervizarea lui Umbrărescu pe Autostrada „Moldovei” Focșani – Bacău – Pașcani

UMB Adjud

Concurență mare între firmele de proiectare pentru supervizarea constructorului UMB pe Autostrada Focșani – Bacău – Pașcani, cele mai mari contracte de consultanță din istoria CNAIR. O valoare asemănătoare, 145 milioane de lei, este pentru consultanța/supervizarea metroului din Cluj, licitație la a treia încercare.

Pentru Autostrada Focșani – Bacău, supervizarea celor trei loturi are o valoare cuprinsă între 131 și 155 milioane de lei și au fost depuse oferte de la firmele: Egis (toate cele trei loturi), IRD Engineering (3 loturi), Venturo Investment (loturile 1, 2 și 3), ItalConsult Spa (3 loturi), MGGP (3 loturi).

Pentru Autostrada Bacău – Pașcani, supervizarea celor trei loturi cu o lungime de 77 de kilometri are o valoare identică, 131-155 milioane lei. Au fost depuse 7 oferte de la asocieri/proiectanți: Egis (3 loturi), IRD Engineering (3 loturi), ItalConsult Spa (3 loturi), MGGP (loturile 2 și 3), Romair Consulting (lotul 1), Venturo Investment (loturile 2 și 3) și Septembrie Consultinmg loturile 1 și 3.

Consultanță Focșani – Bacău: „Obiectul contractelor Servicii de supervizare EXECUTIE LUCRĂRI AUTOSTRADA FOCȘANI – BACAU: LOT 1 FOCSANI – DOMNESTI TARG km 0+000 – km 35+600 LOT 2 DOMNESTI TARG – RACACIUNI km 35+600 – km 74+380 LOT 3 RACACIUNI – BACAU km 74+380 – km 95+902,35 va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini şi ale legislaţiei în domeniu”.

Consultanță Bacău – Pașcani: „Obiectul contractelor Servicii de Supervizare EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA BACĂU – PAȘCANI: LOT 1 BACĂU (SAUCESTI) – TRIFESTI KM 0+000 – KM 30+300 LOT 2 TRIFESTI – GHERAESTI, km 30+300 – km 49+299.0 LOT 3 MIRCESTI – PAȘCANI, km 49+299 – km 77+393.70 va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini şi ale legislaţiei în domeniu”.

Durata contractelor este de 164 de luni, acoperind execuția și perioada de garanție, finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Contractele de execuție pentru cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei – A7 au fost semnate pe 15 decembrie 2022 și au o durată de realizare de 30 de luni, inclusiv pentru cel mai lung lot de autostradă contractat (și acum în execuție) din România: Domnești Târg – Răcăciuni cu o lungime de 38,78 km. Acesta are două noduri rutiere, 35 de poduri și pasaje, 2 parcări de scurtă durată și un Centru de Întreținere.

Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.

Comentarii

  1. Mai documentați-vă. Firmele de proiectare nu fac supervizare, ele fac proiectare. Din cadrul Supervizarii fac parte diriginții de șantier, care sunt altceva decât proiectanți. Sunteți niste jurnaliști pârliți care nu știți sa va faceți treaba. Preluați informațiile și adăugați de la voi niște prostii ca să dați senzația de waaaauuu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *