Centura Bucureşti se lărgește la 4 benzi între DN 5 Jilava și Autostrada Soarelui. CNAIR reconfigurează intersecţiile de la Ştefăneşti, Tunari, Glina şi Splaiul Unirii / Se vor construi şi pasarele pietonale, parcări şi staţii pentru autobuze

centura bucuresti, inundatie, glina, TIR Sursa foto: Economedia

Centura Capitalei se va lărgi de la 2 la 4 benzi între DN5 Jilava și Autostrada Soarelui, anunță ministrul Transporturilor. Totodată, Compania de Drumuri caută soluţii pentru creşterea siguranţei rutiere pe sectorul Autostrada A 1 – DN 1 – A 2 – Autostrada Soarelui din Centură şi a lansat în licitaţie contractul pentru Studiul de Fezabilitate care să prezinte soluţiile tehnice necesare obiectivului.

Proiectul prevede amenajarea modernă a intersecţiilor de la Ştefăneşti, Tunari, Glina şi Splaiul Unirii, iar pentru sectorul de sud, tronsonul dintre DN 5 Jilava şi Autostrada Soarelui va fi lărgit la 4 benzi, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook: „Compania de drumuri a lansat astăzi licitația pentru un studiu de fezabilitate în vederea creșterii siguranței rutiere și fluidizării traficului pe șoseaua de centură a Bucureștiului.

Foarte important – pe semi-inelul sudic, între DN5 și A2 (rămas restant pentru modernizare), șoseaua va fi lărgită de la 2 la 4 benzi, iar acest proiect este inclus și el în licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Proiectul va presupune amenajarea modernă a intersecțiilor de pe DNCB de la:

– Ștefănești,

– Tunari,

– Splaiul Unirii,

– DC13 (Strada Leordeni).

Studiul de fezabilitate va analiza și felul în care drumul național de centură a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritățile locale sau centrale (spre exemplu, parcări park & ride sau platforme multimodale), astfel încât să existe o viziune integrată a transportului în zona București-Ilfov”, a scris ministrul Drulă.

Potrivit Caietului de Sarcini, se vor îmbunătăţi intersecţiile de pe Centură, se propune construirea de drumuri colectoare pentru a reduce numărul acceselor directe în centură (pentru creşterea fluenţei), realizarea de pasaje sau pasarele pietonale supraterane şi subterane după caz, trotuare, parcări, staţii de autobuz, reamenajarea intersecţiilor cu drumurile clasificate pentru creşterea capacităţii de transport, montarea de panouri fonoabsorbante şi orice alte lucrări pot fi făcute în vederea creşterii siguranţei auto şi pietonale. „Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, conectivitatea Centurii rutiere cu zona periurbană a municipiului Bucureşti, reducerea numărului de accidente şi creşterea vitezei medii de deplasare. Aceste măsuri pentru creşterea capacităţii de transport au fost agreate cu reprezentanţii JASPERS la etapa de întocmire a cererii de finanţare pentru Obiectivul Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”, se arată în Caietul de Sarcini.

Proiectarea ambelor sectoare este estimată la circa 10 milioane de lei, bani proveniți din fonduri europene, iar perioada maximă de finalizare a studiilor este de 10 luni. Ofertele se pot depune până la final de septembrie, a mai anunţat ministrul Drulă.

Centura Bucureşti sau eşecul Statului în domeniul infrastructurii rutiere arată aşa :

În cei peste 30 de ani de la Revoluţie, Ministerul Transporturilor a reuşit să modernizeze şi să recepţioneze doar 20 din cei 72 de kilometri ai centurii actuale, jumătatea de sud a variantei fiind cu o singură bandă pe sens. Nu este amenajată nicio pasarelă pietonală pentru ca pietonii să traverseze în siguranţă. Licitaţii sunt pentru 10 pasarele între A 1 şi DN 1 însă doar unul are contract de execuţie semnat (cel de lângă A 1) şi s-a emis Autorizaţia de Construire.  Din cinci şantiere pentru pasaje în lucru, doar cel de la Mogoşoaia va fi gata anul acesta – la 1 octombrie, pasajele de la Domneşti, Berceni, Popeşti Leordeni şi Glina, în 2022. Centură nouă cu profil de autostradă – A0 este în execuţie doar pe sectorul de Sud, cele trei loturi, cel mai avansat Lotul 2 cu 15 kilometri între Jilava şi Bragadiru urmând să fie deschis circulaţiei în decembrie 2022 ( termenul contractual este februarie 2023) potrivit unui anunţ de ieri al secretarului de stat Ionel Scrioşteanu.

Cum arată centura Sofiei :




Sursa foto: Economedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *