Lucrările pe sectorul estic de 15 km al Centurii Târgu Jiu au ajuns la 93%, iar Compania de Dumuri, prin DRPD Craiova, estimează inaugurarea variantei ocolitoare la finalul lunii iunie. Primul lot al Centurii Târgu Jiu, cu o lungime de 5-6 kilometri, a fost deschis circulației pe 23 aprilie, la 10 ani de la primele lucrări.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„93% este stadiu fizic al lucrărilor pe sectorul estic al Variantei Ocolitoare a Municipiului Târgu Jiu! În aceste zile pe șantier încep testele lucrărilor, acestea vor fi executate de CESTRIN, testele dinamice la ultimele poduri executate și prerecepția lucrărilor de pe acest tronson. Termenul de deschidere a circulației rutiere rămâne sfârșitul acestei luni”, transmite DRDP Craiova.

Centura Târgu Jiu are o lungime totală de 20 de km, constructor este Collini Lavori (Italia), iar contractul are o valoare de 244 milioane lei.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

La finalul lunii aprilie, CNAIR a inaugurat segmentul de vest, respectiv primii 5-6 kilometri din varianta de Gorj, la 10 ani de la primele lucrări.

În 2013 CNADNR, acum CNAIR semna cu Collini Lavori (Italia) contractul pentru Varianta Ocolitoare Târgu Jiu, iar în 2018 rezilia contractul la doar 40% execuție. Noul contract a fost semnat în 2020 cu Secol (Italia) avea termen de execuție de un an și jumătate.

În zona de sud-est se va conecta cu drumul de mare viteză Autostradă și Drum Expres Craiova – Filiași – Târgu Jiu.

Centura Târgu Jiu, detalii tehnice:

„Marți, 22.09.2020, C.N.A.I.R. a semnat contractul având ca obiect „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări” cu ofertantul declarat câstigător ASOCIEREA SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI S.A. – SECOL ROMANIA S.R.L.
Valoarea contractului este de 207.000.000,00 lei făra TVA .
Traseul are o lungime de 20 km.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, 84 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Lucrările proiectate constau în construcția a:

• 19,987 km de variantă ocolitoare (cca. 20 km)
• 3 noduri rutiere;
• 2 intersecții giratorii;
• 1 pasaj peste DN 66;
• 1 pod peste CF 221 şi râul Amaradia;
• 1 pod peste râul Jiu;
• 1 pod peste râul Șușița;
• 1 pasaj peste DN 67;
• 1 pod peste râul Amaradia;
• 1 pasaj peste CF 202;
• 1 pasaj peste CF 202 şi DN66 (la km 82+750, spre Petroșani);
• 1 pasaj Centură;
• 3 pasaje superioare la DJ663A, DJ674A şi DC01;”, potrivit CNAIR.

Centurile ocolitoare finalizate în 2024. CNAIR va inaugura 79 de kilometri

CNAIR va inaugura în 2024  patru centuri cu o lungime totală de 79 de kilometri, potrivit analizei Economedia. Cele mai avansate sunt Centurile Târgu Jiu, Bârlad, Timișoara Sud, Sfântu Gheorghe și Craiova Sud. Cu șanse doar teoretice ar putea fi terminate lucrările și pe Centura de 5,5 km. de la Zalău, unde lucrează o asociere de firme din China și România. Sunt proiecte contractate efectiv ca variante de ocolire nu segmente din autostrăzi sau drumuri expres care pod funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari, municipii reședință de județ precum Iași sau Târgu Mureș nu au deloc sau au doar parțial centuri ocolitoare.

Prima centură care va fi deschisă în 2024 este varianta municipiului Târgu Jiu, după care urmează Centurile Bârlad, Timișoara Sud și, posibil, până la finalul anului Craiova Sud.