Prima centură care va fi inaugurată în 2024 : secțiunea de vest a Centurii Târgu Jiu va fi deschisă săptămâna viitoare, anunță CNAIR/Primele lucrări au început în 2014

centura Târgu jiu DRDP Craiova aprilie 2024

Prima centură care va fi inaugurată în 2024 va fi Centura Târgu Jiu, săptămâna viitoare urmând să fie deschis circulației segmentul de vest, a anunțat CNAIR- Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova. Inaugurarea primilor 5-6 kilometri din lungimea totală de 20 de kilometri se face la 10 ani de la primele lucrări. În 2013 CNADNR, acum CNAIR semna cu Collini Lavori (Italia) contractul pentru Varianta Ocolitoare Târgu Jiu, iar în 2018 rezilia contractul la doar 40 % execuție. Noul contract a fost semnat în 2020 cu Secol (Italia) avea termen de execuție de un an și jumătate :

,,Iluminat în zona nodurilor rutiere!

Pe sectorul vestic al Variantei Ocolitoare a Municipiului Târgu Jiu a fost finalizat și pus în funcțiune sistemul de Iluminat din zona nodurilor rutiere.
Cel mai avansat segment este cel cuprins între DN 67 D Târgu-Jiu-Tismana-Baia de Aramă și DN 66 Rovinari-Târgu Jiu unde luna trecută s-au efectuat testele statice și dinamice la poduri Sectorul vestic 5-6 km. urmează să fie deschis peste câteva zile, iar la vară secțiunea de est până în nord, la ieșirea din Târgu Jiu spre Defileul Jiului. În zona de sud -est se va conecta cu drumul de mare viteză Autostradă și Drum Expres Craiova-Filiași-Târgu Jiu.
Centura Târgu Jiu, detalii tehnice :

,,Marți, 22.09.2020, C.N.A.I.R. a semnat contractul având ca obiect „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări” cu ofertantul declarat câstigător ASOCIEREA SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI S.A. – SECOL ROMANIA S.R.L.
Valoarea contractului este de 207.000.000,00 lei făra TVA .
Traseul are o lungime de 20 km.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, 84 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Lucrările proiectate constau în construcția a:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

• 19,987 km de variantă ocolitoare (cca. 20 km)
• 3 noduri rutiere;
• 2 intersecții giratorii;
• 1 pasaj peste DN 66;
• 1 pod peste CF 221 şi râul Amaradia;
• 1 pod peste râul Jiu;
• 1 pod peste râul Șușița;
• 1 pasaj peste DN 67;
• 1 pod peste râul Amaradia;
• 1 pasaj peste CF 202;
• 1 pasaj peste CF 202 şi DN66 (la km 82+750, spre Petroșani);
• 1 pasaj Centură;
• 3 pasaje superioare la DJ663A, DJ674A şi DC01;” – CNAIR.

CNAIR va inaugura în 2024  patru centuri cu o lungime totală de 79 de kilometri, potrivit analizei Economedia. Cele mai avansate, potrivit rapoartelor de progres sunt Centurile Târgu Jiu, Bârlad, Timișoara Sud, Sfântu Gheorghe și Craiova Sud cu stadii fizice de execuție între 60 și 82 %. Cu șanse doar teoretice ar putea fi terminate lucrările și pe Centura de 5,5 km. de la Zalău, șantier aproape blocat la aprox. 50 % unde lucrează o asociere de firme din China și România. Sunt proiecte contractate efectiv ca variante de ocolire nu segmente din autostrăzi sau drumuri expres care pot funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari, municipii reședință de județ precum Iași sau Târgu Mureș nu au deloc sau au doar parțial centuri ocolitoare.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Fără acces de la drumuri județene !!!
    Râsul lumii
    În condițiile în care au dărâmat vechiul drum, care să supratraverseze centura
    Cu ce scop?!?!?
    Când ar fi putut face pod peste drumurile vechi, dacă tot nu au făcut posibil accesul la centură de la aceste drumuri, care erau în stare foarte bună.

  2. drumuri expres care pod funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari,
    Dumneavoastră de regulă sunteți atentă la text . De ceva timp am observat mici greșeli de redactare.
    In rest numai de bine.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.