Prima centură care va fi inaugurată în 2024 va fi Centura Târgu Jiu, săptămâna viitoare urmând să fie deschis circulației segmentul de vest, a anunțat CNAIR- Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova. Inaugurarea primilor 5-6 kilometri din lungimea totală de 20 de kilometri se face la 10 ani de la primele lucrări. În 2013 CNADNR, acum CNAIR semna cu Collini Lavori (Italia) contractul pentru Varianta Ocolitoare Târgu Jiu, iar în 2018 rezilia contractul la doar 40 % execuție. Noul contract a fost semnat în 2020 cu Secol (Italia) avea termen de execuție de un an și jumătate :
,,Iluminat în zona nodurilor rutiere!
,,Marți, 22.09.2020, C.N.A.I.R. a semnat contractul având ca obiect „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Jiu – Finalizare lucrări” cu ofertantul declarat câstigător ASOCIEREA SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI S.A. – SECOL ROMANIA S.R.L.
Valoarea contractului este de 207.000.000,00 lei făra TVA .
Traseul are o lungime de 20 km.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, 84 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Lucrările proiectate constau în construcția a:
• 19,987 km de variantă ocolitoare (cca. 20 km)
• 3 noduri rutiere;
• 2 intersecții giratorii;
• 1 pasaj peste DN 66;
• 1 pod peste CF 221 şi râul Amaradia;
• 1 pod peste râul Jiu;
• 1 pod peste râul Șușița;
• 1 pasaj peste DN 67;
• 1 pod peste râul Amaradia;
• 1 pasaj peste CF 202;
• 1 pasaj peste CF 202 şi DN66 (la km 82+750, spre Petroșani);
• 1 pasaj Centură;
• 3 pasaje superioare la DJ663A, DJ674A şi DC01;” – CNAIR.
CNAIR va inaugura în 2024 patru centuri cu o lungime totală de 79 de kilometri, potrivit analizei Economedia. Cele mai avansate, potrivit rapoartelor de progres sunt Centurile Târgu Jiu, Bârlad, Timișoara Sud, Sfântu Gheorghe și Craiova Sud cu stadii fizice de execuție între 60 și 82 %. Cu șanse doar teoretice ar putea fi terminate lucrările și pe Centura de 5,5 km. de la Zalău, șantier aproape blocat la aprox. 50 % unde lucrează o asociere de firme din China și România. Sunt proiecte contractate efectiv ca variante de ocolire nu segmente din autostrăzi sau drumuri expres care pot funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari, municipii reședință de județ precum Iași sau Târgu Mureș nu au deloc sau au doar parțial centuri ocolitoare.