Centurile ocolitoare finalizate în 2024. CNAIR va inaugura 79 de kilometri: Timișoara Sud, Târgu Jiu, Sfântu Gheorghe, Bârlad și Craiova Sud/ Când va fi gata Centura Zalău, primul contract al chinezilor în România

Centura Timișoara Sud

CNAIR va inaugura în 2024  patru centuri cu o lungime totală de 79 de kilometri, potrivit analizei Economedia. Cele mai avansate, potrivit rapoartelor de progres sunt Centurile Târgu Jiu, Bârlad, Timișoara Sud, Sfântu Gheorghe și Craiova Sud cu stadii fizice de execuție între 60 și 82 %. Cu șanse doar teoretice ar putea fi terminate lucrările și pe Centura de 5,5 km. de la Zalău, șantier aproape blocat la aprox. 50 % unde lucrează o asociere de firme din China și România. Sunt proiecte contractate efectiv ca variante de ocolire nu segmente din autostrăzi sau drumuri expres care pod funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari, municipii reședință de județ precum Iași sau Târgu Mureș nu au deloc sau au doar parțial centuri ocolitoare.

Inaugurările din vara 2024 : Bârlad, Sfântu Gheorghe, Târgu Jiu și Timișoara (total 69 km.) 

Prima centură care va fi deschisă în 2024, cel mai târziu în această vară este Centura Târgu Jiu. Varianta din Gorj are o lungime de 20 km. și se apropie de 90 % execuție. Constructor este Collini Lavori (Italia), iar contractul are o valoare de 244 milioane lei. Cel mai avansat segment este cel cuprins între DN 67 D Târgu-Jiu-Tismana-Baia de Aramă și DN 66 Rovinari-Târgu Jiu unde se fac testele statice și dinamice la poduri ,,Pe sectorul vestic al Variantei Ocolitoare a Municipiului Târgu Jiu, Antreprenorul a început efectuarea testelor obligatorii înainte de deschiderea circulației rutiere pe poduri noi construite.” anunța CNAIR, prin DRDP Craiova pe 23 martie. Sectorul vestic 5-6 km. urmează să fie deschis în aprilie sau mai, iar la vară secțiunea de est până în nord, la ieșirea din Târgu Jiu spre Defileul Jiului. În zona de sud -est se va conecta cu drumul de mare viteză Autostradă și Drum Expres Craiova-Filiași-Târgu Jiu.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Teste de rezistență VO Târgu Jiu :

Centura Bârlad, contract semnat în 2018, inaugurare în iunie 2024

Centura Bârlad cu o lungime de 11 kilometri este la 82 % execuție și va fi inaugurată în iunie. Contractul a fost semnat în 2018 și s-a blocat în 2022 la doar 30 % execuție după ce constructorul principal, Tehnic Assist nu a mai reușit să susțină lucrările. Contractul a fost salvat prin intrarea pe șantier a constructorului Concelex. Centura Bârlad pe traseul DN 24 Tișița – Vama Albița (cel mai important punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova) are o lungime de 11 kilometri, iar termenul limită de finalizare era 2022.

Lucrările de pe VO Bârlad :

Centura Timișoara Sud

,,aproape 75 %” este stadiul fizic de execuție pentru Centura Timișoara Sud (26 km.), conform DRDP Timișoara. După rezilierea primului contract, cu Tirrena Scavi (decembrie 2022) UMB a preluat contractul la aproape 60 % și are termen de finalizare iulie 2024. Mobilizarea UMB este foarte bună cu peste 500 de drumari, dar încă mai sunt lucrări importante la structuri. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că tronsoanele care pot fi deschise vor fi date în circulație fără a mai aștepta finalizarea întregului proiect. UMB ar trebui să înceapă după minivacanța de 1 Mai-Paște lucrările și la lotul lipsă din A 1 Lugoj-Deva. Centura Timișoara Sud are o bandă/sens și s eva continua cu Centura Timișoara Vest cu 2 benzi/sens.

Centura Sfântu Gheorghe (12 km.) 

Centura municipiului Sfântu Gheorghe are o lungime de 12 km., constructorul din Brașov GottStrasse a depășit 60 % execuție, iar termenul de finalizare este iunie 2024. Cel mai probabil, inaugurarea va fi la la toamnă. Luna trecută, profitând de vremea bună constructorul a început asfaltările. Centura municipiului Sfântu Gheorghe va fi construită la profil de drum clasic, cu o singură bandă pe sens, va avea 4 intersecţii cu sensuri giratorii şi trei pasaje supraterane, din care cel mai lung, peste Olt şi peste Calea ferată Braşov – Deda, de 526 metri. De asemenea, vor fi amplasate 2 spatii de servicii tip S1 (în fiecare dintre ele vor fi amenajate 25 locuri de parcare pentru autoturisme, 16 locuri de parcare pentru TIR și un corp cu toalete publice) precum și un centru de întreținere (la intersecția dintre DN13E și VOSFG) la km 7.

Centura Craiova Sud, o altă variantă cu o singură bandă/sens

După doi ani cu lucrări, Rizzani (Italia) de-abia a ajuns la 60 %, iar inaugurarea este posibilă la sfârșitul anului doar cu o mobilizare mult mai bună. La începutul lunii, CNAIR a transmis că Rizzani (Italia) a cerut o nouă extensie pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Craiova Sud, șosea cu o lungime de doar 10 kilometri. Contractul de 133 milioane lei include și o subtraversare a liniei de tren M 100 București-Craiova-Timișoara. Conform numeroaselor promisiuni ale secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, Rizzani ar fi trebuit deja să înceapă lucrările efective pe Centura București Sud, lotul de 15 km. A 1-DN 5 (modernizare)

Centura Zalău, primul contract al chinezilor în România

Centura Zalău, o șosea cu o lungime de doar 5,5 km. este cu șanse doar teoretice de inaugurare la finalul anului. Cu șantier aproape blocat la cel mult 55 %, cu alunecări de teren și fără suplimentarea contractului, CNAIR va rata, cel mai probabil inaugurarea în 2024. În vara anului trecut, după două verificări pe șantier, ministrul Grindeanu promitea deblocarea contractului : ,, o să mai venim aici, în mod sigur vreau să avem o discuție pentru Centura Zalăului, să găsim o variantă pentru creșterea ritmului. Vin din Timișoara, oraș care nu are centură, are doar un sfert de centură și știu ce înseamnă o lucrare de acest tip, știu ce înseamnă o centură pentru o comunitatea. De aceea în următoarea perioadă mai vin o dată să luăm o decizie pentru a crește ritmul lucrărilor pe Centură. Nu sunt mulțumit, nu am cum să fiu mulțumit, am vorbit și cu domnul primar, cu domnul președinte de Consiliu Județean și cu domnul ministru Bode…trebuie găsită o soluție și o vom găsi.” -Sorin Grindeanu.

Contractul a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (România) în vara anului 2020, cu termen de 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, ordinul pentru începerea lucrărilor fiind emis în aprilie 2021.

Imagini recente de pe VO Zalău au fost publicate pe Canalul YouTube On the Road AK :

Anul acesta vor fi deschise centurile de la Beiuș, Sânmartin și Aleșd, pe care le construiește CJ Bihor în cadrul parteneriatului cu CNAIR. Totodată, Frasinul ar putea termina lucrările la Centura Comarnic (obiectiv transferat de la CNAIR la CJ Prahova).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nici măcar nu au prevazut ieșiri la centură din drumurile adiacente, chiar dacă sunt artere principale, drumuri județene.
    C.N.A.I.R. a comunicat că autoritățile locale nu au prevazut ieșiri în certificatul de urbanism.
    O sa avem noi în vedere, la alegerile din 2024.
    Să prevadă atunci prostimea, așa cum suntem considerați noi, electoratul.
    Marilor șmecheri, cu terenuri (hectare) perpendiculare pe centură, li s-au construit drumuri de acces, de ce se subîntelege, sau dacă nu se înțelege, pot amplifica puțin, pentru ca in viitorul apropiat să producă foarte mulți bani, după parcelari, bani folosiți la șpăgi și campanii electorale.
    Apropo, în următorii 5-10 ani, nu o sa se poată face nimic în legătură cu accesul la acest drum, care este echivalent cu autostrăzile de mii de km., d.p.d.v. al costului și al timpului de construire.

  2. Vai mama lor cu centurile lor electorale!
    Nu inteleg de ce nu mai guiță nimeni de la CJ Prahova despre Centura Campina-Valea Doftanei-Sacele?
    E tot o centura precum centurile de la Valenii de Munte si Mizil nu se mai aude nimic.😵😵

  3. Ati omis o centura. Centura Sanmartin, care intr-un an si un pic a cam fost gata.
    Sau centurile acestea nu sunt importante?

  4. Când te referi la o acțiune din viitor, folosești verbul la viitor. Prin urmare, ar fi trebuit sa spui “Centurile ocolitoare care vor fi finalizate în 2024”, nu “Centurile ocolitoare finalizate în 2024”. Sau poate a fost o greșeală cu intenție? O fi cumva un articol de propagandă, plătit din banii noștri de PNL-PSD?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.