Amânare după amânare pentru modernizarea Centurii București între A1 și DN 5: Italienii de la Rizzani ar începe lucrările în martie / Ministerul Transporturilor promitea intrarea în șantier încă din toamna anului trecut

Restricții camioane protejarea asfaltului cod portpcaliu Sursa Foto : Captură Google

Modernizarea Centurii București Sud între Autostrada A1 București – Pitești și Jilava (DN 5) va începe din martie 2024, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Același oficial din Transporturi anunța încă din toamna anului trecut intrarea Rizzani în șantier în septembrie 2023, noiembrie 2023 și decembrie 2023.

„Referitor la Lotul 2 pe acest sector de Centură, cuprins între Domnești și DN5, se află în curs de obținere ultimul aviz necesar autorizării lucrărilor, iar în luna martie, antreprenorul va începe organizarea de santier și lucrările în teren”, a transmis Scrioșteanu la verificarea centurii București, contractul cu IBB.

Constructorul Rizzani din Italia lucrează pe șantierul Centurii Craiova Sud drum nou cu o lungime de 10 km, o singură bandă/sens și progres de doar 54% după mai bine de un an și jumătate de la primele lucrări.

Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:

„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.

Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1: pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0: amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1: amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Economedia.

Sursa Foto : Captură Google

Comentarii

  1. Leprele astea nu vor face nimic, exact ca si pe Centura Craiovei. Probabil se va rezilia contractul si se vor pierde inca vreo 2 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *