Scrioșteanu: Italienii de la Rizzani încep lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud între A1 și Jilava / Constructorul are mari întârzieri pe Centura Craiova Sud

Centura București Lărgire mai 2023

Constructorul Rizzani (Italia) va începe lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud (actuala centură) între Autostrada A1 București – Pitești și DN 5 Jilava „în scurt timp”, dă asigurări secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Anterior, Scrioșteanu estimase că lucrările ar urma să înceapă în septembrie. Rizzani este constructorul care se chinuie pe Centura Craiova Sud, după cum Economedia a explicat aici. Contractul cu Rizzani pentru modernizarea și lărgirea celor 15 kilometri are o valoare de 500 de milioane de lei, o durată de 24 de luni și include trei pasaje.

„Lotul 2 aferent acestei lărgiri la 4 benzi a Centurii București între A1 și DN 5, și anume până la intersecția cu DN5, are contract de proiectare si execuție, iar, în acest moment, are Studiul de Fezabilitate și Proiectul pentru Autorizația de Construire. Și Proiectul Tehnic de Execuție este finalizat și va intra în avizare în câteva zile, urmând ca în scurt timp să înceapă efectiv lucrările”, transmite Ionel Scriosteanu.

Scrioșteanu a mai transmis că, în decembrie constructorul IBB ar trebui să termine lucrările de modernizare pe segmentul de un kilometru între A 1 și Domnești și să deschidă prima parcare de lungă durată a CNAIR.

Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:

„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.

Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1: pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0: amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1: amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: