Centura Craiova Sud : CNAIR a transferat contractul cu Rizzani de la finanțarea POIM (85 %) la cea de 40 % prin Programul Transport/Centura de 10 kilometri și o bandă/sens la doar 60 % execuție după doi ani cu lucrări

Centura Craiova Sud Rizzani martie 2024 CNAIR Sursa Foto CNAIR

Ministerul Transporturilor, prin CNAIR a transferat contractul pentru Centura Craiova Sud de la finanțarea prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) în Programul Transport 2021-2027 (PT). Practic, dacă recepția lucărilor s-ar fi făcut la timp, în decembrie 2023, CNAIR ar fi beneficiat de finanțarea europeană de 85 %, dar acum prin noul PT, decontarea este de doar 40 %, restul fiind de la Bugetul de Stat. Contractul a fost atribuit Rizzani pentru oferta de 133 milioane lei.

Dincolo de transferul contractului, problema majoră o reprezintă întârzierea semnificativă o reprezintă mobilizarea insuficientă a constructorului Rizzani (Italia), antreprenor care ar trebui să înceapă în această primăvară, după numeroase promisiuni modernizarea Centurii București Sud pe 15 kilometri între Domnești și Jilava (DN 5) un contract greu de 500 miliaone lei, transferat de asemenea din POIM în PT.

,,Avand in vedere prevederile art.221 lit. e) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare si conform prevederilor Instructiunii nr. 1 a A.N.A.P., Sectiunea 6, art. 7. coroborate cu prevederile art.5.4. (l) din Acordul Contractual cu respectarea Clauzei 37 [Moodificări] din Condițiile Generale ale Contractului de execuție, se opereaza urmatoarea modificare: • Se modifica sursa de finantare din „Sursa 10- POIM- titlul 58” in „ Titlul 56PT 2021-2027 (Titlul 56 Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare Program Transport)”, astfel se modifica art.4 [it. b) si va avea urmatorul continut: „Art.4 b) Prezentul contract de lucrari se deruleaza in functie de fondurile alocate de catre CNAIR cu aceasta destinatie. Sursa de finantare: Titlul 56- PT 2021-2027 (Titlul 56 Proiecte cu finaniare din fonduri externe nerambursabile postaderare Program Transport) ” se arată în documentația SEAP pe care a consultat-o Economedia.

La începutul lunii, CNAIR a transmis că Rizzani (Italia) a cerut o nouă extensie pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Craiova Sud, șosea cu o lungime de doar 10 kilometri și stadiu de execuție de 60 % la aproape 2 ani de la intrarea în șantier. Actualul termen din contract este aprilie 2024, dar mobilizarea este insuficientă și nu este garantată inaugurarea nici la sfârșitul anului. Contractul include și o subtraversare a liniei de tren M 100 București-Craiova-Timișoara.




CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a prezentat pe 5 martie stadiul lucrărilor pe Centura Craiova Sud :

,,Șantierul Variantei Ocolitoare Sud Craiova : stadiul fizic al lucrărilor este de 58 %. Termenul contractual : aprilie 2024

În această perioadă, conform jurnalului de lucrări depus chiar de Antreprenor, pe șantierul VO Sud Craiova se execută următoarele tipuri de lucrări:
-umpluturi cu pământ stabilizat mecanic;
-execuție zid sprijin;
-săpături în zona sensului giratoriu cu DN 55;
-armare, cofrare și betonare la poduri și podețe;
-așternere strat de balast.
Pe șantier, conform declarației Antreprenorului, sunt prezente: 54 de utilaje/ autocamioane și 135 de persoane (personal TESA, muncitori, operatori utilaje, șoferi). Termenul de finalizare al lucrărilor este 11.04.2024, în analiza Inginerului fiind o solicitare de extensie a termenului de finalizare, depusă de firma care realizează lucrările.” –DRDP Craiova
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.

 

Sursa Foto CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *