Ministerul Transporturilor, prin CNAIR a transferat contractul pentru Centura Craiova Sud de la finanțarea prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) în Programul Transport 2021-2027 (PT). Practic, dacă recepția lucărilor s-ar fi făcut la timp, în decembrie 2023, CNAIR ar fi beneficiat de finanțarea europeană de 85 %, dar acum prin noul PT, decontarea este de doar 40 %, restul fiind de la Bugetul de Stat. Contractul a fost atribuit Rizzani pentru oferta de 133 milioane lei.
Dincolo de transferul contractului, problema majoră o reprezintă întârzierea semnificativă o reprezintă mobilizarea insuficientă a constructorului Rizzani (Italia), antreprenor care ar trebui să înceapă în această primăvară, după numeroase promisiuni modernizarea Centurii București Sud pe 15 kilometri între Domnești și Jilava (DN 5) un contract greu de 500 miliaone lei, transferat de asemenea din POIM în PT.
,,Avand in vedere prevederile art.221 lit. e) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare si conform prevederilor Instructiunii nr. 1 a A.N.A.P., Sectiunea 6, art. 7. coroborate cu prevederile art.5.4. (l) din Acordul Contractual cu respectarea Clauzei 37 [Moodificări] din Condițiile Generale ale Contractului de execuție, se opereaza urmatoarea modificare: • Se modifica sursa de finantare din „Sursa 10- POIM- titlul 58” in „ Titlul 56PT 2021-2027 (Titlul 56 Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare Program Transport)”, astfel se modifica art.4 [it. b) si va avea urmatorul continut: „Art.4 b) Prezentul contract de lucrari se deruleaza in functie de fondurile alocate de catre CNAIR cu aceasta destinatie. Sursa de finantare: Titlul 56- PT 2021-2027 (Titlul 56 Proiecte cu finaniare din fonduri externe nerambursabile postaderare Program Transport) ” se arată în documentația SEAP pe care a consultat-o Economedia.
La începutul lunii, CNAIR a transmis că Rizzani (Italia) a cerut o nouă extensie pentru finalizarea lucrărilor pe șantierul Centurii Craiova Sud, șosea cu o lungime de doar 10 kilometri și stadiu de execuție de 60 % la aproape 2 ani de la intrarea în șantier. Actualul termen din contract este aprilie 2024, dar mobilizarea este insuficientă și nu este garantată inaugurarea nici la sfârșitul anului. Contractul include și o subtraversare a liniei de tren M 100 București-Craiova-Timișoara.
CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a prezentat pe 5 martie stadiul lucrărilor pe Centura Craiova Sud :
,,Șantierul Variantei Ocolitoare Sud Craiova : stadiul fizic al lucrărilor este de 58 %. Termenul contractual : aprilie 2024