CNAIR a dat chix cu Centura Zalău, singurul șantier pe care lucrează un constructor din China. Ce spune ministrul Grindeanu despre situația contractului semnat în mandatul lui Bode

Centura Zalău Grindeanu Bode

Contractul pentru Centura municipiului Zalău, singurul contract în execuție cu un constructor din China nu va fi reziliat ca urmare a întârzierilor uriașe, dar se vor căuta soluții pentru a crește mobilizarea constructorului pe șantier, a anunțat miercuri, în județul Sălaj, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. La verificarea șantierului Nușfalău-Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania, ministrul Grindeanu, alături de Lucian Bode în mandatul căruia s-a semnat contractul de execuție s-a arătat nemulțumit de cum merg lucrările pe centura cu o lungime de doar 5,5 kilometri.

Contractul a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (România) în vara anului 2020, cu termen de 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție, ordinul pentru începerea lucrărilor fiind emis în aprilie 2021, iar în august 2023 șantierul este la doar 50 % execuție.

Deși încă din toamna anului trecut problemele de mobilizare și de teren erau clare pe Centură, Grindeanu spune că de-abia în următoarea perioadă va căuta soluții : ,,probabil că înainte de darea în circulație (a lotului Nurol A 3) o să mai venim aici, în mod sigur vreau să avem o discuție pentru Centura Zalăului, să găsim o variantă pentru creșterea ritmului. Vin din Timișoara, oraș care nu are centură, are doar un sfert de centură și știu ce înseamnă o lucrare de acest tip, știu ce înseamnă o centură pentru o comunitatea. De aceea în următoarea perioadă mai vin o dată să luăm o decizie pentru a crește ritmul lucrărilor pe Centură. Nu sunt mulțumit, nu am cum să fiu mulțumit, am vorbit și cu domnul primar, cu domnul președinte de Consiliu Județean și cu domnul ministru Bode…trebuie găsită o soluție și o vom găsi.”-Sorin Grindeanu.

În primăvara anului 2021 Guvernul (Cîțu) a dat o Ordonanță de Urgență prin care a interzis firmelor din China să participe la licitațiile publice din România, conform unor reglemementări europene. Al doilea contract semnat cu un constructor din China este cel pentru lotul 3 de pe Autostrada A 0 Nord, dar în etapa de proiectare. Contractul a fost semnat pentru că oferta constructorului din China a fost depusă în 2020, anterior intrării în vigoare a Ordonanței care nu retroactivează.




Comentarii

  1. De ce nu l-ai întrebat pe Bode cât a fost parandărătul cu chinezii, care întârzie știind că nimeni nu are curajul să-i sancționeze ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *