Centura Tecuci, un alt exemplu de proiect ratat la CNAIR. Compania de Drumuri a semnat un nou contract, al treilea în ultimii 10 ani

centura Tecuci Sursa foto: Construim România

Compania de Drumuri a semnat astăzi un nou contract pentru construirea centurii municipiului Tecuci, al treilea în ultimii 10 ani. Ministrul Răzvan Cuc a rupt ultimul contract pentru Centura Tecuci în 2019, la un stadiu fizic de 58%.

Antreprenorul care a câştigat licitaţia este o companie din România – Mavgo Holding (din judeţul Bacău) şi are un termen de 12 luni pentru a finaliza lucrările, rămase la un stadiu fizic de 58%.

Centura Tecuci este un alt exemplu de proiect ratat la CNAIR, pentru că, în aproape un deceniu, varianta de doar 7 kilometri tot nu este finalizată.

Primele lucrări au început în 2012 cu o firmă portugheză care se angajase să termine centura în 2013. Contractul a fost reziliat după un an, când ajunsese la un stadiu de 15%, pentru ca în 2015 să fie semnat un nou contract, de data aceasta cu o asociere de firme din Italia.

Şi acest al doilea contract a fost reziliat, fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc rupând efectiv contractul în mai 2019, la un stadiu fizic de 60%.

A urmat o expertiză tehnică, licitaţia şi apoi, astăzi, semnarea contractului cu o asociere, liderul fiind din România, potrivit Companiei de Drumuri. „CNAIR a semnat contractul având ca obiect „Construcţia Variantei de Ocolire Tecuci – rest de executat”, cu ofertantul declarat câştigător, respectiv Asocierea SC Mavgo Holding SRL – SC Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrazi SRL (fosta SC Aqua Parc SRL) – SC BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD”, a anunțat, într-un comunicat, Compania de Drumuri.

Valoarea contractului este de 41.735.534,38 lei fără TVA. Durata contractului este de 12 luni (execuţie), iar garanţia de 5 ani.




Municipiul Tecuci este pe o rută de tranzit foarte importantă – DN 24 spre vama Albiţa, principalul punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova. Varianta Tecuci se desprinde din DN24, traversează cu un pasaj superior și DN24 și lina CF Mărășești – Tecuci la km 0+385,95, continuă în aliniament până la intersecția la nivel cu DJ252H la km 2+490, traversează cu pasaj superior linia CF Faurei – Tecuci la km 6+416,29 și se finalizează la km 6+945 (echivalent cu km 6+801,29) la intersecția cu DN25, după cum precizează CNAIR.

Sursa foto: Construim România

Tot pe DN 24 în judeţul Galaţi, Compania de Drumuri urmează să înceapă lucrările pentru construirea unui nou pod peste Siret, la Cosmeşti, între Tişiţa şi Tecuci. Câştigătorul licitaţiei cu o valoare de 112 milioane lei este o asociere din Italia, iar termenul de proiectare şi execuţie este de 2 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *