CFR a anulat licitația pentru electrificare pe liniile de tren București-Pitești-Craiova și Râmnicu Vâlcea-Turnu Roșu (Valea Oltului) : nicio ofertă depusă pentru studiul de fezabilitate

tren cfr calatori

Compania CFR Infrastructură a anulat licitațiile pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării pe liniile de tren București-Pitești-Craiova respectiv Râmnicu Vâlcea-Turnu Roșu (Valea Oltului) pentru că nu a primit oferte. Licitația a fost lansată în noiembrie pentru un cost estimat de 19 milioane lei. Pentru Linia București – Pitești – Slatina – Craiova electrificarea este propusă pentru traseul Titu – Craiova (155 km), iar pentru linia Râmnicu Vâlcea – Podu Olt de pe Valea Oltului între stațiile Râmnicu Vâlcea și Turnu Roșu (75 km). Licitațiile au fost lansate cu clauză suspensivă, semnarea contractului fiind posibilă doar dacă se asigură finanțarea. După anularea licitațiilor, CFR Infrastructură (Regionala Craiova)  ar putea relansa contractele cu aceeași valoare și durată de predare sau cu o valoare mai mare.

Proiectul de electrificare pe cele două linii face parte din strategia de modernizare și electrificare în lungul coridoarelor pentru București-Giurgiu, Dărmănești – Vicșani, Timișoara – Stamora Moravița, Craiova – Calafat, Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu, potrivit CFR Infrastructură.

,,Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea studiului de fezabilitate pentru: Lot 1 Bucuresti (Chitila) – Titu – Pitesti – Slatina – Craiova km 95+000/250+052 intre statiile Titu – Craiova Lot 2 Ramnicu Valcea – Podu Olt km 292+015/367+577 intre statiile Ramnicu Valcea – Turnu Rosu. ” -SEAP

Electrificarea va permite creșterea vitezelor medii, reducerea poluării, creșterea volumelor transportate, scăderea consumului de energie și posibilitatea de a circula cu material rulant nou achiziționat din fonduri europene.

Luna trecută, CFR Infrastructură, prin Regionala Căi Ferate Iași a anulat licitația pentru electrificarea (studiu de fezabilitate) tronsonului Tecuci Nord-Bârlad-Vaslui-Iași (Nicolina) cu o lungime de 164 km. pentru că la termenul -limită, 27 noiembrie nu a primit oferte.

Pe lângă cele reabilitarea/electrificarea Magistralelor Caransebeș-Timișoara-Arad respectiv Cluj Napoca-Oradea cu bani din PNRR, CFR așteaptă oferte până pe 27 decembrie la contractul pentru electrificarea M 500 Dărmănești-Vicșani-Frontieră Ucraina (detalii aici)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *