Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL a câştigat cele două contracte pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători pe linia Buzău – Făurei, firul II, potrivit unui comunicat de presă al Companiei CFR Infrastructură.
Pentru linia Buzău – Făurei, cu o lungime totală de 38 kilometri, au fost licitate două secţiuni. „Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru cele două loturi, au valoarea totală de 41.774.673,76 RON, fără TVA, din care 21.027.158,34 RON pentru Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia – Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, precizează CFR Infrastructură.
Pe secţia de Cale Ferată 702, linie dublă electrificată, trenurile de rang superior, InterRegio parcurg distanţa de aproape 40 de kilometri în aproximativ 40 de minute, iar cele Regio într-o oră. La licitaţiile lansate în luna mai, patru asocieri au depus oferte: Antrepriza de Construcții Feroviare/Euroconstruct/Proiect Consult; Construcții Feroviare Buzău/Confer Onești/European Prod; Strabag/Rothermit şi Wiebe/Swietelsky. CFR Infrastructură a estimat valoarea lucrărilor la 53 milioane lei. Finanţarea contractelor va fi asigurată cu fonduri de la bugetul de stat, iar durata reparaţiilor este de 180 de zile pentru fiecare lot.
Starea liniei/ Ce lucrări vor fi executate
Linia are o stare tehnică impropirie circulaţiei, în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă. Uzura este de până la 80% pentru întreg ansamblul din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse prinderi. Pe linia de tren Buzău – Făurei viteza trenurilor a scăzut constant până la 20 de km/h, potrivit documentaţiei din caietul de sarcini.
„Din 2006, viteza a scăzut de la 70 la 50 km/h, din 2013 la 30 km/h pentru ca din decembrie 2020 să fie introdusă limita de 20 km/h din cauza creşterii numărului de şine defecte şi a numărului de traverse necorespunzătoare care necesită înlocuire”, conform CFR Infrastructură.
Prin achiziţionarea acestor lucrări se urmăreşte înlocuirea suprastructurii căii ferate având ca rezultat aducerea linie în parametrii vitezei de 120 km/h respectiv 70 km/h pentru trenurile de marfă.