CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 90 de milioane de lei finanțat prin PNRR pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” pe Magistrala 300 Sighișoara -Cluj Napoca în județele Alba și Cluj. Sunt cinci loturi lansate în licitație pe tronsoanele dintre Războieni (Alba) -Călărași -Turda – -Câmpia Turzii (Cluj) pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe aprox. 10 km. de linie dublă ( fir I și fir 2). Totodată, Magistrala M 300 Sighișoara -Cluj Napoca, linie care asigură legătura între coridorul 4 Curtici -Brașov -Constanța și Cluj Napoca-Oradea este în etapa de proiectare pentru modernizarea celor 99 de kilometri, contractul fiind semnat în aprilie cu TPF Inginerie – ISPCF – Baicons.
Reparațiile se fac pentru a readuce linia de tren la viteza proiectată, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice : ,,Prin achiziționarea acestor lucrări, se stabilește ca obiectiv, înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametrii necesari asigurării siguranței circulației si evitarea introducerii restricțiilor de viteza. Prin execuția lucrărilor prevăzute in caietul de sarcini, se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, avand un impact semnificativ. Beneficiile anticipate de către Achizitor / Beneficiar prin achiziţionarea acestei lucrări vizează: • îmbunătățirea siguranței traficului feroviar pe rețeaua de cale ferată; • eliminarea limitărilor si restricțiilor de viteza si evitarea introducerii unora noi • eliminarea costurilor datorate restricțiilor si limitărilor de viteză; • diminuarea efectelor adverse asupra mediului; • deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor și bunurilor; • creșterea eficienței activității de operare și întreținere a rețelei de cale ferată din România; • readucerea stării caii ferate in parametrii proiectați, fapt care duce la o atractivitate a transportului feroviar. Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ: Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii caii pe linii curente și directe în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, in zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menționate in evidenta cailor ferate si in caietul de sarcini de către Beneficiar.” Licitația este lansată cu clauză suspensivă, atribuirea fiind posibilă doar atunci când se identifică sursa de finanțare.
Pe 28 aprilie,CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 300 de milioane de lei pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe liniile de tren din Oltenia. Sunt 26 de loturi, tot clauză suspensivă. Banii ar putea fi decontați prin PNRR, pentru astfel de lucrări fiind prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.