CFR Infrastructură scoate la licitație cel mai mare contract din Transporturi : Modernizarea Magistralei Craiova-Caransebeș costă 10 miliarde lei. Tunel la Balota cu o lungime de 6 kilometri

tren de lucru

CFR Infrastructură scoate la licitație cel mai mare proiect din Transporturi : Modernizarea Magistralei 100 Craiova-Caransebeș cu lucrări estimate la 10,5 miliarde lei (valoare estimată peste Metroul de la Cluj și Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania). Grindeanu anunțase lansarea licitației pentru Craiova-Caransebeș încă de acum o lună într-o conferință la Timișoara (detalii aici).

Linia de tren Craiova -Carnsebeș, parte a Magistralei M 100 București-Timișoara, una dintre cele mai neîntreținute din țară are o lungime de 226 de kilometri, iar CFR a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru primele 3 loturi, de la Craiova până la Drobeta Turnu Severin. Cel mai dificil tronson este Lotul 3 care include Tunelul de la Balota cu o lungime de 6,1 kilometri, a transmis miercuri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu : ,,Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanțat prin Programul Transport ! Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km.

-Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

-Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km.

Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA). Va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia – Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunișor dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța. Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu.” – Sorin Grindeanu.

De la București la Craiova pe M 100 se fac reparații rapide, iar de la Carnasebeș la Timișoara și Arad CFR are contracte pentru modernizarea loturilor, 2, 3 și 4 finanțate prin PNRR.
Cel mai lung tunel feroviar în execuție este la Ormeniș, 6,9 kilometri pe M 300 Brașov -Sighișoara.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *