Ministrul Grindeanu anunță lansarea licitației pentru modernizarea liniei de tren Craiova – Caransebeș, proiect de peste 10 miliarde lei. Finanțări europene de 27 de miliarde de lei pentru Căile Ferate din Banat

Tunel Balota linia tren Craiova Caransebeș

Primele trei loturi ale Magistralei Craiova – Caransebeș vor fi lansate în licitație săptămâna viitoare, iar următoarele trei loturi până la sfârșitul lunii, a anunțat vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Proiectul pentru reabilitarea și electrificare (parțială) a liniei de tren Craiova – Caransebeș este estimat la aproxiamtiv 2 miliarde de euro și ar putea să devină cea mai mare investiție feroviară (în funcție de rezultatele licitației pentru magistrala de metrou Cluj-Napoca).

De asemenea, Grindeanu a anunțat sume record pentru Căile Ferate din Banat: 27 de miliarde de lei din fonduri europene (n.r. este un decalaj uriaș de investiții față de alte regiuni, de exemplu Moldova nu are niciun proiect de modernizare/reabilitare, ci doar reparații rapide tip quick wins).

„Pe zona de CFR, pe toate cele trei programe europene de finanțare, POIM, PNRR și viitorul POT, în total, pe regiunea de vest, pe Regionala CFR Timișoara, suma totală pe proiecte este de 27,52 de miliarde lei, fără TVA, proiecte de investiții sunt bani care intră în regiunea de vest. Aici merită să amintesc două dintre aceste proiecte : legătura de la Gara de Est (n.r – a Timișoarei) la Aeroport este parte a PNRR-ului, o extensie a PNRR, inclusiv în discuțiile cu autoritățile locale, CJ Timiș și Primăria Municipiului Timișoara va fi finanțată prin PNRR. De asemenea, săptămâna viitoare, pe Programul Operațional Transport, din cele șase loturi de la Craiova la Caransebeș pe CFR, trei dintre ele vor fi lansate în licitație urmând ca, eu zic în trei săptămâni să fie lansate și celelalte trei”, a anunțat Grindeanu.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Din valoarea de peste 2 miliarde de euro, tunelul cu o lungime de 6 km de la Balota (Mehedinți) ar putea costa aproximativ 500 de milioane de euro. De la Caransebeș la Timișoara și Arad, pe Magistrala M 100, cele 4 loturi din programul de modernizare sunt finanțate prin PNRR. Durata de execuție a investiției este de 5 ani, iar finanțarea este asigurată din Programul Operațional Transport 2021-2027. Pe M 100 București – Craiova – Timișoara (533 km) cele mai rapide trenuri CFR Călători fac peste 10 ore din cauza liniilor vechi și nereparate, la Balota în județul Mehedinți viteza fiind limitată la doar 10-20 km/h.

Secțiunea Craiova – Caransebeș străbate județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin, are o lungime de 226 kilometri, din care 50 urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri, primul la Balota de 6 kilometri, iar al doilea la Poarta I de 1,2 kilometri pentru a reduce declivitatea liniei : ,,Prin realizarea acestui obiectiv de investiții de utilitate publică de interes național, se va realiza o legătură rapidă între Craiova – Drobeta Turnu – Severin – Caransebeș, cu efecte benefice pe toate planurile (aglomerare, poluare, consum crescut de carburanți, scăderea timpului de transport pentru călători şi mărfuri etc.). Prin implementarea proiectului, linia de cale ferată va fi proiectată în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare. Necesitatea şi oportunitatea promovǎrii acestui obiectiv de investiții rezultǎ, în principal, din necesitatea executǎrii lucrărilor modernizare a liniilor cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100 – 120 km/h  (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători) în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional.

     Proiectul de reabilitare a liniei de cale feratǎ Craiova – Drobeta – Turnu Severin – Caransebeș va contribui la:

–        Generarea de noi locuri de muncă, pe perioada de implementare a proiectului;

–        Economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii;

–        Economii la nivelul costurilor de operare a infrastructurii;

–        Economii la nivelul costurilor aferente trenurilor;

–        Economie de timp pentru călători;

–        Economie de timp pentru transportul de marfă;

–        Câștiguri în eficiență;

–        Economii la nivelul emisiilor de CO2;

–        Economii la nivelul costurilor aferente accidentelor;

–        Reducerea poluării.

Obiectivele principale ale proiectului vizează reabilitarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional, astfel:

– linie dublă, electrificată, de 25 kV; Notă: Referitor la acest obiectiv, din motive de relief și costuri, prin soluțiile proiectate s-au obținut următoarele rezultate:

·       Linie CF simplă existentă care se reabilitează: 59,840 km

·       Linie CF simplă existentă care se reabilitează și va fi dublată: 65,327 km

·       Linie CF dublă existentă care se reabilitează: 52,338 km

·       Linie CF dublă noua pe variante de traseu: 47,782 km”

Proiectul „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin H.G. 666/2016 pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României şi este propus pentru finanţare prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027, mai notează Ministerul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Sunt curios cum o rezolva pe zona montana de la Herculane, ca nu vad niciun tunel specificat acolo.

  2. “a anunțat vineri, la Timișoara”
    Era vineri la Timișoara, era acasă!
    Pretext de naveta!
    Si la Tecuci daca ne anunta tot nu era ceva.
    Niste proiecte care nu se vor termina în următorii 20 de ani!
    😶
    Pentru ca proiectul e nerealist si nu e fezabil.
    🙄
    Iar din motivațiile acestui proiect se vede ca ere numai plus si face o economie care Nu va fi:
    – noi locuri de muncă?
    – economii la nivelul costurilor de întreţinere si operare?
    – economii la nivelul costurilor aferente trenurilor?
    – economie de timp pentru călătorii care nu-s?
    -economie de timp pentru transportul de marfă care e mort,
    – economii la nivelul emisiilor de CO2 = reducerea poluării care nu va fi.
    Bla,bla,bla.
    Formidabil acest proiect!🤣🤣
    Ascundeti-l bine sa nu-l fure careva!
    Pentru ca e senzațional din pix!😍

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.