Aproape 100 de trenuri CFR Călători care circulă pe Magistrala 900 București-Craiova-Timișoara vor avea de vineri, 1 iulie, un nou ,,Mers al Trenurilor” întârzierile curente fiind incluse în programul oficial de circulație. Sunt 41 de trenuri InterRegio, 9 garnituri RegioExpres și alte 40 de trenuri Regio (fostul Personal), potrivit CFR Călători, dar la aceste 90 de trenuri se adaugă și trenurile operatorilor privați.
Anunțul CFR Călători, fără prea multe explicații, problema fiind la CFR Infrastructură : ,,Conform comunicării CNCF “CFR” SA, în scopul adaptării circulaţiei trenurilor la condiţiile reale ale infrastructurii feroviare, începând cu data de 1 iulie 2022, următoarele trenuri ale CFR Călători vor avea orarul de circulație modificat”
Linia București-Craiova-Timișoara, magistrala 900, acum cu indicativul M 100, este una dintre cele mai importante linii din țară, dar cu șine vechi, neîntreținute și cu foarte multe limitări de viteză ca urmare a lipsei de reparații/întreținere. Practic, pe ruta București -Timișoara, cele mai ,,rapide” trenuri CFR Călători vor avea o durată oficială a călătoriei de 10 ore, deși sunt doar 533 de kilometri. Pentru comparație, între București și Craiova, trenurile rapide făceau doar două ore în anii 80 în timp ce acum, IR 1691, cel mai rapid tren de la CFR Călători parcurge ruta în 3 ore și 10 minute. Linia este construită pentru viteze de 120- 140 km/h., dar acum sunt restricții și de 30 km/h. care vor fi eliminate prin reparații de tip quick wins.
Joi, 30 iunie 2022, trenul InterRegio IR 1691 a plecat din Gara de Nord din București la 11 și 20 de minute, are un program oficial de călătorie de 9 ore și 43 de minute (ar trebui să ajungă la Timișoara la 21 03), dar are întârziere de 35 de minute. După includerea întârzierilor în noul mers al tenurilor pentru linia București -Timișoara, același tren IR 1691 va pleca din Gara de Nord la 11 03 și va ajunge la Timișoara la 21 03, deci va face 10 ore.
LISTA completă cu modificările de circulație : informare-modificari-din-1-iulie-2022
Constructorul Astaldi a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș-Lugoj, primul lot din proiectul de reabilitare/electrificare pe Magistrala Caransebeș-Timișoara-Arad, cel mai mare contract de investiții în infrastructura feroviară finanțat prin PNRR. Licitația pentru modernizarea liniei Caransebeș -Lugoj ( 40 km.) a fost lansată în iunie 2021 cu o valoare estimată de 1,4 miliarde lei, iar oferta Astaldi (n.r Asocierea WeBuild -Salcef SPA) a fost de 1,3 miliarde.
Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”