CFR Infrastructură face reparații rapide de tip „quick wins” pe liniile de tren din Oltenia/ Lucrările de aproape 300 de milioane de lei ar putea fi decontate prin PNRR

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 300 de milioane de lei pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe liniile de tren din Oltenia. Sunt 26 de loturi, dar cu clauză suspensivă, adică semnarea contractului se va face atunci când este asigurată sursa de finanțare. Banii ar putea fi decontați prin PNRR, pentru astfel de lucrări fiind prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.

Lucrările se vor face la suprastructura liniei de tren și vor permite creșterea vitezei de circulație, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

„CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului/contractelor execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF CRAIOVA. Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restricțiilor de viteză, creșterea vitezei de circulație respectiv creșterea siguranței pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și sunt incluse la finanțarea din Planul Național de Redresare și Reziliență a României (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip „Quick Wins” constă în eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor”, arată licitația.

Cele mai multe tronsoane cu probleme și restricții de viteză sunt pe secțiunea administrată a Magistralei M 100 București – Craiova – Timișoara.

Pe raza SRCF Craiova s-au identificat următoarele tronsoane de cale ferată:

Stația A Stația B Fir Nr. KM LOT
Olteni Radoiesti I 74+200-79+700 1
Olteni Radoiesti I 79+700-84+280 2
Radoiesti Atarnati I 85+880-90+500 3
Radoiesti Atarnati I 90+500-94+000 4
Atarnati Rosiori Nord I 94+000-98+000 5
Radoiesti Atarnati II 92+033-93+932 6
Atarnati Rosiori Nord I 98+000 – 99+300,
99+600 – 101+330 7 Atarnati Rosiori Nord II 98+916-101+330 8Rosiori Nord Maldaeni I 101+330-106+000 9
Rosiori Nord Mihaesti I 106+000-109+200 10
Mihaesti Radomiresti I 124+650-126+528 11
Mihaesti Radomiresti II 124+650-126+528 12
Radomiresti Farcasele I 146+830-148+792 13
Radomiresti Farcasele II 146+830-148+792 14
Draganesti Olt Farcasele I 137+760-140+760 15
Draganesti Olt Farcasele I 140+760-143+280 16
Draganesti Olt Farcasele I 143+280-143+720 17
Pitesti Parvu 111+950-113+150 18
Bradu de Sus Costesti 117+230-118+350 19
Parvu Falfani 127+500-129+500 20
Falfani Stolnici 138+050-138+130 21
Stolnici Harsesti 146+100-146+642 22
Stolnici Corbu 149+950-150+900 23
Bals Spineni 220+850-224+850 24
Spineni Robanesti 224+850-227+850 25
Pielesti Pielesti 235+550-235+700 26

Magistrala feroviară București – Craiova 

CFR Infrastructură şi asocierea ISPCF – Baicons au semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiect Tehnic necesare modernizării tronsonului Roşiori Nord-Craiova (110 km), practic a doua jumătate a liniei Bucureşti – Craiova cu o lungime de 206 km. În perioada următoare se va semna şi contractul pentru prima secţiune, Bucureşti – Roşiori, cu o lungime de 96 kilometri, anunţă CFR Infrastructură. Documentaţia Tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va permite execuţia lucrărilor de modernizare pentru creşterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h respectiv 120 km/h, la cele de marfă.

Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că are nevoie de lucrări pentru reînnoire: „Linia este construită pentru 120-140 km/h dar acum sunt restricţii şi de 30 km/h şi trebuie să le respecte orice tren. E vorba despre reparaţii de şine, terasament şi schimbătoare de cale (n.r. macazuri). Prin aceste intervenţii, de la trei ore şi jumătate se va reveni la parcursul de două ore din anii 80. Am cerut un miliard de euro prin PNRR pentru aceste reînnoiri pe care să le facem până în 2026”, spunea Cătălin Drulă.

Sursa CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Intradevar.
    Vor permite creșterea vitezei de circulație a melcului.
    Doar declaratii si studii de fezabilitate.
    Nu cred decat ca e o sifonare!
    ☹☹

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *