Cel mai mare proiect feroviar din PNRR: Șapte constructori în cursa de 3 miliarde de lei pentru modernizarea tronsonului Caransebeş-Timişoara / Refacerea liniei de tren Caransebeş-Arad costă 6,5 miliarde lei

Tren de lucru CFR Infra Bucureşti - Piteşti Facebook, Adrian Covăsnianu

Şapte asocieri şi constructori au depus oferte pentru modernizarea tronsonului Caransebeş-Lugoj-Timişoara, cuprins în cel mai mare proiect feroviar din PNRR :  reabilitarea liniei de tren Caransebeş – Arad (155 km.), investiţie estimată la 1,3 miliarde de euro. Lucrarea este împărțită în două loturi, respectiv Caransebeș – Lugoj și Lugoj – Timișoara Est. Modernizarea liniei Caransebeş – Arad (155 km.), partial electrificată,  din care face parte şi tronsonul Caransebeş – Timişoara este cea mai mare investiţie feroviară propusă la finanţare prin PNRR cu 1,3 miliarde euro solicitare finanţare şi valoare totală de 1,475 miliarde Euro. Următorul mare proiect feroviar este modernizarea liniei Cluj Napoca – Oradea (156 km.) o solicitare de finanţare de 1,294 miliarde Euro şi un cost total de 1,469 miliarde E. Licitaţia pentru modernizarea tronsonului Caransebeş – Timişoara (două loturi) cu o lungime totală de 94 km. a fost lansată în iunie şi suspendată în noiembrie (detalii aici) iar la termenul limită au depus oferte următorii constructori :

1.FCC Construction, ofertant unic, (ambele loturi)

2.Asocierea Pizzarotti- Retter, (lotul 1)

3.Asocierea Arcada (Lider) – EuroConstruct-Alstom (lot 2)

4.Asocierea Alstom- EuroConstruct-Arcada (lot1)

5.Asocierea Mapa Insaat (Lider)- Yapi Merkezi (ambele loturi)

6.Asocierea PORR (Lider) – Gullermark (ambele loturi)

7.Asocierea WEBUID SPA Milano (Lider)-SALCEF SPA (ambele loturi)

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est sunt:

-îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;

-modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;

-modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

-dublarea liniei pe toată lungimea;

-construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;

-instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secțiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 

 

 

Facebook, Adrian Covăsnianu

Comentarii

  1. Problema e ca si la autostrazi si la cale ferata statul roman nu e capabil sa respecte termenul de pornire a lucrarilor.

    Si nu e niciun vinovat!
    Nu emit autorizatii de mediu, de construire si totul e varză!

    Apoi se incepe cu mobilizarea slaba, subcontractori neseriosi bla.bla.

    In final au ramas si raman cioturi!
    De autostrada, de cale ferata!

    Asa ca si acest proiect sau / şi urmatoarele nu au cum a se termina pana la 2026 cand PNRR e finish!
    Mai ales ca incepand din 2023 si mai ales in 2024 vor fi TREI randuri de alegeri!

    Iar in goana dupa voturi politicienii romani au paralizat tot timpul investitile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *