CFR schimbă șinele cu unele noi. Contract pentru achiziția de șină de tren de până la 1,1 miliarde lei

cale ferata, feroviar Sursa foto: Pixabay

CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară din România, a lansat o licitație în SICAP pentru atribuirea unui contract cu o valoare maximală de 1,1 miliarde lei pentru cumpărarea de șină tratată și netratată termic, care îi este necesară pentru reparații și mentenanță în rețeaua actuală, dar și la montarea de cale nouă.

Rețeaua pe care o exploatează CFR este compusă din mai multe tipuri de șină, funcție de solicitările la care este pusă de circularea materialului rulant, dar societatea a luat decizia de a o uniformiza, prin folosirea a doar două tipuri. Este vorba de 49 E1 și 60 E1 , două categorii din nomenclatorul șinelor, care vor fi folosite, de la atribuirea contractului încolo,  la toate reparațiile făcute, precum și la montarea de linie nouă.

„În timpul exploatării, fiind în contact direct cu materialul rulant, șina CF este supusă în mod constant eforturilor transmise de acesta fiind provocate defecte atât în interiorul cât și la suprafața șinei. Șina CF este confecționată din oțeluri speciale cu caracteristici fizico-mecanice care să permită preluarea și transmiterea în siguranță a sarcinilor date de materialul rulant în circulație. În funcție de solicitările la care vor fi supuse în exploatare șinele sunt de diferite tipuri. Din punct de vedere al secțiunii transversale și din punct de vedere al durității, în C.N.C.F. ”C.F.R” S.A. s-a luat decizia de a uniformiza tipurile de șină cu care se echipează rețeaua de cale ferată acestea fiind tip 60E1 și 49E1 utilizate atât în aliniament cât și în curbe cu raze mai mici de 500 metri unde se vor introduce în cale șine cu duritate sporită prin tratament termic”, este descrierea achiziției.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Șinele de tip 49 E și 60 E sunt parte componentă a suprastructurii căii, respectiv elementul de tracțiune, susținere și ghidare a materialului rulant.

Potrivit Caietului de Sarcini, elementele ce vor fi cumpărate vor fi folosite la  reparația ori montarea de cale ferată cu ecartament între 1.435 și 1.520 mm, viteză de până la 160 km/h și trafic anual de cel puțin 30 de milioane de tone, pe traseul curbă și aliniament și toate tipurile de traverse (beton, metal, lemn).

Contractul scos la licitație de CFR este împărțit în două loturi, pe fiecare tip de șină. Ofertele se deschid în 29 decembrie 2021, departajarea lor se face în funcție de preț și perioada de garanție acordată. Livrările se întind pe patru ani, la punctele de destinație – gări menționate în graficul de livrare, cantitatea maximală ce urmează a fi recepționată fiind de 85.000 de tone de șină. Finanțarea achiziției se face din bugetul CFR.

Rețeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.077 km de linii, fiind a şaptea rețea ca mărime din Uniunea Europeană. Liniile sunt conectate prin 20.070 aparate de cale echivalente. Rețeaua cuprinde 17.945 de poduri și podețe, 176 de tuneluri și 11.473 km terasamente. Noi linii de cale ferată au fost puține, după Revoluție. De asemenea, și modernizarea rețelei se face într-un ritm lent. Sute de kilometri au nevoie de reabilitare iar CFR și ministerul Transporturilor așteaptă ca PNRR să le ofere banii necesari acestui demers. Pentru transportul de marfă, spre exemplu, viteza medie de deplasare este de 17 kilometri pe oră.

În trecut, șină de cale ferată s-a produs în România la Reșița și la Călărași. În prezent, nu mai avem producători.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: