Chery Auto, cel mai mare producător auto din China în funcţie de volumul exporturilor, se aşteaptă ca producţia sa planificată în Europa să ajute la compensarea impactului tarifelor Uniunii Europene asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China, a declarat un director executiv citat de Reuters, transmite News.ro.
Producţia locală ”ar trebui să ne ajute să atenuăm o parte din impactul” taxelor, a declarat presei Charlie Zhang, vicepreşedintele Chery Auto şi preşedintele afacerii sale europene, la o zi după ce UE a declarat că va impune tarife suplimentare de până la 38,1% tarife importurilor de vehicule electrice din China.
Conform propunerii UE, importurile de vehicule Chery vor suporta tarife de 21%.
În cadrul briefingului, Zhang a spus că compania se aşteaptă să înceapă producţia de vehicule electrice la fabrica sa recent achiziţionată din Barcelona, primul său centru de producţie din Europa, până la sfârşitul anului.
Chery şi rivalii săi BYD şi Great Wall Motor vor să înfiinţeze fabrici de producţie şi asamblare în Europa, deoarece îşi propun să crească vânzările de maşini cu costuri mai mici în regiune pentru a rivaliza cu concurenţii lor europeni, pe fondul încetinirii cererii pe piaţa internă.
Fabrica din Barcelona nu va fi suficient de mare pentru a îndeplini planurile pe termen mediu şi lung ale Chery pentru Europa, a spus Zhang, adăugând că este în căutare de opţiuni pentru un al doilea centru de producţie. El a refuzat să dea detalii.
Zhang a spus că Chery, unul dintre câţiva producători de automobile chinezi care caută o prezenţă mai mare în Europa, este foarte ”hotărât” să-şi continue planurile de extindere acolo, în ciuda tarifelor.
Compania a declarat în martie că va începe să vândă maşini marca Omoda şi Jaecoo în Italia în al treilea trimestru, ţara devenind a doua piaţă europeană a grupului chinez.