China intensifică în liniște achizițiile de petrol din Rusia la prețuri avantajoase, potrivit datelor de transport maritim și comercianților de petrol, citate de Reuters. China ajută astfel la umplerea vidului lăsat de cumpărătorii occidentali care s-au retras din afacerile cu Rusia după invazia din Ucraina.
Mișcarea celui mai mare importator de petrol din lume vine la o lună după ce a redus inițial livrările rusești, de teamă să nu pară că ar susține în mod deschis Moscova și să nu expună giganții săi petrolieri de stat la sancțiuni.
Importurile maritime de petrol rusesc ale Chinei vor crește la un record de aproape de 1,1 milioane de barili pe zi (bpd) în mai, de la 750.000 bpd în primul trimestru și 800.000 bpd în 2021, potrivit unei estimări a Vortexa Analytics.
Unipec, filiala comercială a rafinăriilor de top din Asia, Sinopec Corp (600028.SS), conduce achizițiile, alături de Zhenhua Oil, o unitate a conglomeratului de apărare din China Norinco, potrivit datelor de transport maritim, un raport al brokerului naval văzut de Reuters și cinci comercianți. Livna Shipping Ltd, o firmă înregistrată în Hong Kong, a apărut recent ca un important expeditor de petrol rusesc în China, au spus comercianții.
Sinopec a refuzat să comenteze. Zhenhua și Livna nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Firmele umplu golul lăsat de cumpărătorii occidentali după invadarea Ucrainei de către Rusia, pe care Rusia o numește „operațiune militară specială”.
Statele Unite, Marea Britanie și alți cumpărători cheie de petrol au interzis importurile de petrol rusesc la scurt timp după invazie. Uniunea Europeană finalizează o nouă rundă de sancțiuni, care vizează inclusiv interzicerea achizițiilor de petrol rusești. Multe rafinării europene au încetat deja să cumpere din Rusia de teamă să nu încalce sancțiunile sau să nu atragă publicitate negativă.
Vitol și Trafigura, doi dintre cei mai mari comercianți de mărfuri din lume, au renunțat treptat la achizițiile de la Rosneft, cel mai mare producător de petrol al Rusiei, înainte de o normă UE care a intrat în vigoare la 15 mai, care interzice achizițiile dacă nu este „strict necesar” pentru a asigura nevoile energetice ale UE. Citeste mai mult
„Situația a început să ia o întorsătură drastică după ieșirea Vitol și Trafigura care a creat un vid, care a putut fi umplut doar de companiile care pot oferi valoare și au încredere de omologii lor din Rusia”, un comerciant chinez, care a cerut să nu fie numit. , a declarat pentru Reuters.