Chinezii de la Envision reduc dimensiunea fabricii planificate care va produce baterii pentru vehicule electrice în nordul Franței, un proiect dezvoltat pentru grupul Renault care s-ar putea extinde pentru a furniza și altor producători de automobile.
Envision AESC, unitatea de baterii a mamă din Shanghai, urmărește o capacitate de 30 gigawați-oră pe an sau mai mult de pe site până în 2029, se arată într-un document postat pe site-ul autorității franceze CNDP. La începutul acestui an, compania proiectase 43 GWh până la sfârșitul deceniului.
”Reducerea are loc în urma deciziei de a construi instalația pe o parcare adiacentă fabricii de asamblare Renault Douai, mai degrabă decât într-o zonă împădurită care este un habitat pentru animale sălbatice”, a declarat Ayumi Kurose, care conduce proiectul la Envision.„Ar fi fost complicat să construim o fabrică de baterii în acea zonă”, a declarat Kurose.
Audierile publice privind proiectul urmează să înceapă pe 8 noiembrie.
Fabrica de baterii a Envision este unul dintre cele două proiecte concurente – Stellantis investește într-o fabrică similară din regiune – destinată să furnizeze baterii producătorilor de automobile care se îndepărtează de motoarele cu ardere internă. Site-urile primesc subvenții guvernamentale și se bucură de un sprijin politic puternic, deoarece promit locuri de muncă și activitate industrială.
Perioada de comentarii publice pentru proiectul Stellantis din Douvrin, care implică asociația mixtă ACC cu Total/Saft și Daimler, s-a încheiat pe 8 octombrie. Următorul pas este procesul de autorizare de mediu, iar apoi construcția primului segment de 8 GWh.
Conform documentului de 68 de pagini, Envision vrea să înceapă să producă până la sfârșitul anului 2024, cu o producție anuală inițială de 9 GWh rezervată Renault. Fabrica automatizată în proporție de 90% va necesita o investiție inițială de 800 de milioane de euro și va angaja până la 1.200 de oameni.