Serialul de succes al HBO, „The White Lotus”, ar fi putut alege orice decor tropical pentru cel de-al treilea sezon al său. Faptul că a ales insula Koh Samui, cu o populație de aproximativ 68 000 de locuitori, pentru a prezenta acest sezon unui număr mediu de 15 milioane de telespectatori, a făcut ca Thailanda să se pregătească pentru un boom al turismului, scrie Bloomberg.
Și puțini sunt cei care pot beneficia mai mult decât doi magnați locali ultra-bogați, care cred că turiștii vor continua să vină și că își vor aminti mai degrabă de junglele luxuriante și plajele uimitoare decât de intriga întunecată a celui de-al treilea sezon al popularului serian, care s-a încheiat pe 6 aprilie.
Puttipong Prasarttong-Osoth, directorul executiv al Bangkok Airways Pcl, și averea familiei sale sunt strâns legate de Samui, încă din anii 1980, când tatăl său a pariat pe un aeroport pentru a profita de potențialul turistic al insulei. Clanul are o avere de aproximativ 3,5 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Alegerea de către HBO a localului Four Seasons ca platou principal s-a dovedit a fi un avantaj pentru William „Bill” Heinecke, omul de afaceri thailandez de origine americană care a fondat Minor International PCL, care deține proprietatea. Averea sa personală este estimată la 1,2 miliarde de dolari, conform indicelui, care evaluează pentru prima dată valoarea sa netă.
Dar atenția acordată de acest serial, care se așteaptă să ajute țara să atingă un record de 40 de milioane de vizitatori în acest an, în creștere de la 35,5 milioane în 2024, ar putea fi trecătoare.
The White Lotus, un spectacol care se scufundă în dramele vacanțelor ultra-bogaților în stațiunile de lux, s-a mutat într-o locație nouă în fiecare sezon – seriile anterioare au fost filmate în Sicilia și Hawaii – subliniind urgența de a capitaliza pe ceea ce ar putea fi un boom de scurtă durată.
Oamenii de afaceri sunt bucuroși să atașeze mărcile companiilor lor la intriga care expune partea întunecată a majorității personajelor – inclusiv un tată care călătorește cu familia sa și se gândește constant să se sinucidă și un alt oaspete care plănuia uciderea proprietarului stațiunii.
Pe lângă intriga dificilă, se aștepta ca un cutremur mortal din 28 martie din Myanmarul vecin să reducă sosirile internaționale cu până la 15% în următoarele două săptămâni.
„Planurile și proiecțiile noastre rămân intacte”, a declarat Heinecke la 1 aprilie. Potrivit fondatorului companiei, Minor International, cotată la bursa din Bangkok, va înregistra un profit net record în acest an, în mare parte datorită creșterii cererii din partea turiștilor care doresc să imite spectacolul.
Directorul general al Bangkok Airways a declarat reporterilor în cadrul unei conferințe de presă din 28 martie, aceeași zi în care cutremurul a fost resimțit în capitala thailandeză, că impactul preconizat pe termen scurt asupra turismului este minim și că previziunile transportatorului pentru acest an sunt neschimbate.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Extinderea aeroportului
Compania aeriană a lui Prasarttong-Osoth comandă până la 30 de avioane noi și va începe extinderea aeroportului local în a doua jumătate a anului, anticipând un număr record de 2,7 milioane de turiști care vor ateriza în acest an pe insulă, care este de aproximativ patru ori mai mare decât Manhattan și este a doua insulă ca mărime din Thailanda. Compania sa Bangkok Airways a oferit aproximativ 1.000 de bilete gratuite echipei și distribuției producției, majoritatea pentru a ajunge pe Samui.
Rutele spre Samui, care au generat deja aproape 60% din veniturile operatorului anul trecut, vor deveni acum și mai importante. Capacitatea de zbor către insulă este de așteptat să crească de la aproximativ 50 de zboruri dus-întors pe zi la 73, pe măsură ce cererea crește, a declarat directorul general. Faptul că transportatorul deține singurul aeroport al insulei îi conferă un monopol virtual asupra zborurilor, în timp ce feriboturile către orașul de coastă Surat Thani pot dura de la 30 de minute până la patru ore.
Heinecke se mișcă, de asemenea, rapid pe măsură ce The White Lotus îi atrage pe cei care nu s-au gândit niciodată să își petreacă vacanța în Thailanda, în special din Europa și SUA, a spus el. Brandul său de hoteluri de lux Anantara – lansat în 2001 și inspirat de elementele tradiționale thailandeze – intenționează să deschidă primul său hotel în SUA la începutul anului viitor.
Cele patru hoteluri ale lui Minor care au fost folosite ca principale locații de filmare pentru a portretiza stațiunea fictivă din Thailanda au fost închiriate integral pentru filmări, timp de șase săptămâni la rând.
Dincolo de insulă
Chiar înainte ca White Lotus să ajungă în Thailanda, atât familia Prasarttong-Osoth, cât și Heinecke își construiseră imperii mult dincolo de Koh Samui.
Tatăl lui Puttipong, Prasert Prasarttong-Osoth, un medic în vârstă de 92 de ani, a fondat în 1969 Bangkok Dusit Medical Services Pcl, cel mai mare furnizor privat de servicii medicale din Thailanda după valoarea de piață, care administrează mai mult de 50 de spitale în Thailanda și Cambodgia. Fiica sa, Poramaporn Prasarttong-Osoth, este președintele firmei.
Bătrânul Prasarttong-Osoth a început să parieze pe industria aviatică în anii 1960 și a deschis un aeroport pe Samui în 1989. Pe atunci, a fost greu să convingă bancherii să finanțeze proiectul, pe fondul îndoielilor că destinația va deveni vreodată populară, a declarat Puttipong.
Între timp, Heinecke s-a mutat în Thailanda împreună cu părinții săi în adolescență, refuzând șansa de a merge la universitate în SUA la vârsta de 17 ani pentru că avea deja o afacere de vânzare de publicitate într-un ziar local. Ca o aluzie la tinerețea sa, el și-a numit afacerea minoră.
Afacerile sale în domeniul ospitalității au început în 1978 cu o stațiune pe plajă în orașul de coastă Pattaya, la aproximativ 90 de mile sud-est de Bangkok, și au devenit unul dintre cele mai mari grupuri de ospitalitate din Asia, cu 560 de hoteluri în peste 50 de țări. Minor a făcut un pas important în expansiunea sa globală după ce a cumpărat NH Hotel Group SA din Spania în 2018.
Personajul preferat al miliardarului din serial este angajata interpretată de Lalisa Manobal, vedeta thailandeză care face parte din fenomenul K-pop Blackpink și are peste 105 milioane de urmăritori pe Instagram.
Ea „deschide un nou fel de generație tânără de doritori de lux, deoarece are o audiență uriașă la nivel global”, a declarat Heinecke. „Acest lucru propulsează cu adevărat multe dintre serii și hype.”