Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat marţi noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 euro, menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmelor auto din China, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Citroen e-C3 va fi asamblat în Slovacia şi va fi lansat în trimestrul doi din 2024. Preţul nu include subvenţiile de stat de până la 5.000 euro.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Aceasta este cea mai importantă lansare pentru brandul Citroen din ultimii zece ani. Aceste este un nou mod de a încălca convenţiile pieţei. O maşină electrică europeană la 23.000 euro? Nu există una”, le-a spus jurnaliştilor directorul general al Citroen, Thierry Koskas.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Pentru a reduce preţul, Stellantis refoloseşte platforma “Smart Car” utilizată în India, care diferă de cele patru platforme EV pe care le dezvoltă compania.

Autonomia este de 320 km, folosind tehnologia de baterii LFP importată din China.

Europa se confruntă cu un aflux de vehicule electrice low-cost din China, astfel încât Citroen are o strategie pe termen lung. Va urma un model electric C3 mai ieftin la începutul lui 2025, cu un preţ de pornire de 20.000 euro şi o autonomie de 200 km, a anunţat Koskas.

Pe piaţa maşinilor de oraş din Europa, Citroen C3 a avut anul trecut o pondere de 11%. De la lansarea modelului, în 2002, au fost vândute peste 5,6 milioane de unităţi.

Brandurile din China profită de nevoia unor modele electrice la preţuri rezonabile în Europa, ele fiind percepute ca o ameninţare pentru producătorii auto europeni.

Până acum, companiile chineze s-au concentrat pe modelele electrice mai mari, dar ar urma să aducă şi maşini mai mici şi mai ieftine în Europa, în încercarea lor de a-şi extinde prezenţa pe continent.