CNAIR a deblocat licitația pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria) / Peste 440 de solicitări de clarificări, pentru un drum de 11 kilometri la câmpie / Termenul pentru depunerea ofertelor este 4 septembrie 2024

Centura Satu Mare Sursa foto Facebook Sorin Grindeanu

Compania de Drumuri a deblocat licitația pentru execuția Drumului Expres Satu Mare – Oar (frontieră Ungaria), după cinci luni în care aceasta a fost suspendată pentru răspunsuri la clarificări. Numărul de solicitări de clarificări este uriaș pentru un drum de 11 kilometri la câmpie, respectiv peste 440 de solicitări, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la documentație. Termenul de depunere a ofertelor este acum data de 4 septembrie 2024.

Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km. a fost lansată pe 29 ianuarie 2024, iar joi, 14 martie era termenul inițial pentru depunerea ofertelor, moment în care CNAIR a suspendat procedura, în urma solicitărilor de clarificare la caietul de sarcini pe care le-au depus constructorii.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.

Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.

Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

– două noduri rutiere,

– două parcări (cate una pe fiecare parte),

– un Centru de Întreținere și Control.

Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Este un contract de execuție,  studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total.

Datele tehnice:

Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :

Primul Drum Expres din Transilvania, legătura Oradiei la Autostrada A 3 Biharia-Borș II (19 km.) va fi deschis la sfârșitul lunii, conform termenului din contractul cu Strabag. În februarie, au fost publicate în SEAP licitațiile pentru loturile 1 și 3 ale Drumului Expres Oradea-Arad (cu punct nou de trecere a frontierei la Salonta) urmând ca, după avizul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice – ANAP (care a întârziat destul de mult) să fie lansat și lotul 2.