Compania de Drumuri anunță că au fost depuse opt oferte pentru modernizarea DN 1S Șercaia – Hoghiz, un fost drum județean preluat în 2014 într-o stare „aproape impracticabilă” și pe care s-au făcut în ultimii ani lucrări de reparații. DN 1 S Șercaia – Hoghiz are o lungime de 24 kilometri și asigură legătura între două Drumuri Naționale Europene, DN 1 Brașov – Sibiu respectiv DN 13 Brașov – Sighișoara – Târgu Mureș și accesul la rețeaua de drumuri a locuitorilor din 14 localități riverane.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„S-au depus 8 oferte pentru modernizarea DN1S, între Șercaia și Hoghiz. Acest drum național face legătura între DN1 și DN13 și are o lungime totală de 23,7 km, iar valoarea investiției a fost estimată la peste 161 de milioane de lei fără TVA. Lucrările de modernizare vizează, printre altele, extinderea platformei drumului de la 6-7 metri la 9 m, refacerea sistemului de scurgere a apelor, se vor reconstrui 2 poduri iar 4 poduri vor fi reabilitate și vor fi refăcute un număr de 55 podețe. De asemenea, se reamenajează intersecțiile cu DN 1 și DN 13 cât și cu drumurile județene și comunale de pe traseu. Câștigătorul licitației pentru realizarea lucrărilor va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor”, a transmis CNAIR.

Ofertele depuse:

  • NESS PROIECT EUROPE
  • VIAROM CONSTRUCT
  • PORR CONSTRUCT
  • ING SERVICE S.R.L. (Leader),Duna Constructii Ro,EURO STRADA
  • Asociere : STRACO HOLDING (Leader),H.V.I.D. CONSULTING GROUP,MIRACONS
  • Asociere : GEIGER TRANSILVANIA S.R.L. (Leader),GEIGER BRASOV
  • EUROCOGEN DAMBOVITA (Leader),TQM Management
  • Asociere : DIFERIT AG (Leader),DIFERIT S.R.L

În urmă cu doi ani și jumătate, în aprilie 2022, CNAIR anula licitația pentru modernizarea DN 1 Șercaia – Hoghiz, ca urmare a ofertei care a depășit costul stabilit (117 milioane lei), iar acum noul cost estimat pentru modernizarea celor 24 de kilometri este de maximum 177 milioane lei. CNAIR a păstrat durata de realizare de 50 de luni (14 luni etapa de proiectare și 36 de luni execuție). La Hoghiz, Romcim, unul dintre cei mai importanți furnizori de ciment și agregate pentru sectorul construcțiilor, deține o unitate de producție, prin urmare modernizarea șoselei va ajuta și fabrica de la Hoghiz, descrisă în documentație drept „principalul agent economic”.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Pe traseu sunt patru poduri și un pasaj peste linia de cale ferată. Potrivit documentației pe care a consultat-o Economedia, vor fi construite două poduri noi: peste pârâul Găvan respectiv Părău, la kilometrul 3. Pentru demolarea podurilor vechi se va realiza o deviere pe o variantă provizorie.

Situația DN 1 S Șercaia – Hoghiz: