CNAIR alocă peste 100 de milioane de lei de la buget pentru modernizarea DN 1 S Șercaia-Hoghiz, fost Drum Județean aproape ,,impracticabil” /Modernizarea șoselei va ajuta și Fabrica de Ciment de la Hoghiz

DN 1 S Șercaia Hoghiz

Compania de Drumuri prin DRDP Brașov a scos la licitație un contract de peste 100 de milioane de lei pentru modernizarea DN 1 S Șercaia -Hoghiz, un fost Drum Județean care, la momentul transferului de la CJ Brașov la CNAIR se prezenta în stare ,,nesatisfăcătoare” și se afla în ,,situația critică de a fi declarat impracticabil” potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini. DN 1 S Șercaia -Hoghiz are o lungime de 24 kilometri și asigură legătura între două Drumuri Naționale Europene, DN 1 Brașov-Sibiu respectiv DN 13 Brașov-Sighișoara-Târgu Mureș, iar pe traseu este Fabrica de Ciment Romcim de la Hoghiz, a grupului CRH. CNAIR prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov ( DRDP Brașov) a făcut unele lucrări de reparații pe DN 1 S, reciclare in situ, o ranforsare a sistemului rutier. Valoarea licitației este de până la 117 milioane de lei, cu 14 luni proiectare și 36 de luni execuție.

Drumul Național 1 S este alcătuit din două benzi, de câte 3 metri, parțial cu acostamente. Sistemul rutier este incomplet, prezintă cedări locale la marginea părții carosabile, majoritatea podețelor nu asigură siguranță pentru participanții la trafic ( gabarit necorespunzător, elemente structurale lipsă sau degradate). Pe traseu sunt 4 poduri și un pasaj superior peste linia de cale ferată industrială a Fabricii Hoghiz care nu mai corespund normelor actuale și prezintă degradări.

Și fabrica Holcim de la Câmpulung ( Argeș) va beneficia de modernizarea DN 73 Pitești-Câmpulung -Brașov și de ridicarea restricției de tonaj de la Rucăr unde Maristar a început lucrările pentru noul pod peste Dâmbovița.

În ultimii ani, și la presiunea politică, CNAIR a preluat de la autoritățile locale mai multe drumuri județene într-o stare foarte proastă care au fost reclasificate, dar a predat și unele tronsoane de Drumuri Naționale ( de exemplu DN 7 D prin Țara Loviștei, un Drum Național, parțial asfaltat, aproape impracticabil pentru autoturisme cu gardă joasă)

 

Comentarii

  1. Bai manca-v-as au niște termene drumurile astea în România zici ca toarnă asfalt pe soare. Cum pastele mamii voastre sa dureze 4 ani sa proiectezi și sa torni un drum de 24km? Sunteți ma sănătoși la cap? Atenție mare, un drum care deja exista. Dacă mai erau comunistii, turnau asfaltul peste voi, jigodiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *