Compania de Drumuri prin DRDP Brașov a scos la licitație un contract de peste 100 de milioane de lei pentru modernizarea DN 1 S Șercaia -Hoghiz, un fost Drum Județean care, la momentul transferului de la CJ Brașov la CNAIR se prezenta în stare ,,nesatisfăcătoare” și se afla în ,,situația critică de a fi declarat impracticabil” potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini. DN 1 S Șercaia -Hoghiz are o lungime de 24 kilometri și asigură legătura între două Drumuri Naționale Europene, DN 1 Brașov-Sibiu respectiv DN 13 Brașov-Sighișoara-Târgu Mureș, iar pe traseu este Fabrica de Ciment Romcim de la Hoghiz, a grupului CRH. CNAIR prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov ( DRDP Brașov) a făcut unele lucrări de reparații pe DN 1 S, reciclare in situ, o ranforsare a sistemului rutier. Valoarea licitației este de până la 117 milioane de lei, cu 14 luni proiectare și 36 de luni execuție.
Drumul Național 1 S este alcătuit din două benzi, de câte 3 metri, parțial cu acostamente. Sistemul rutier este incomplet, prezintă cedări locale la marginea părții carosabile, majoritatea podețelor nu asigură siguranță pentru participanții la trafic ( gabarit necorespunzător, elemente structurale lipsă sau degradate). Pe traseu sunt 4 poduri și un pasaj superior peste linia de cale ferată industrială a Fabricii Hoghiz care nu mai corespund normelor actuale și prezintă degradări.
Și fabrica Holcim de la Câmpulung ( Argeș) va beneficia de modernizarea DN 73 Pitești-Câmpulung -Brașov și de ridicarea restricției de tonaj de la Rucăr unde Maristar a început lucrările pentru noul pod peste Dâmbovița.
În ultimii ani, și la presiunea politică, CNAIR a preluat de la autoritățile locale mai multe drumuri județene într-o stare foarte proastă care au fost reclasificate, dar a predat și unele tronsoane de Drumuri Naționale ( de exemplu DN 7 D prin Țara Loviștei, un Drum Național, parțial asfaltat, aproape impracticabil pentru autoturisme cu gardă joasă)