Compania de Drumuri (CNAIR) poate semna cu constructorul român UMB contractul pentru lotul Pipirig – Leghin (20 km) pe A8 Autostrada Unirii. Conform verificărilor Economedia, miercuri dimineață nu era înregistrată nicio contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și nici în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), de la Danlin sau Ozaltin (ofertanții concurenți). Pentru contractul de proiectare și execuție al lotului Pipirig – Leghin, CNAIR a desemnat câștigător oferta asocierii UMB (România) – Euro Asfalt (Bosnia-Herțegovina), iar cele 10 zile legale în care se puteau depune contestații au expirat joi 30 ianuarie – se calculează din ziua următoare desemnării.
„Luni, 20.01.2025, în urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului “Proiectare și Execuție Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: Secţiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin).
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider) – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o., cu preţul de 2.690.665.509,04 Lei fără TVA”, a transmis Compania de Drumuri.
Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).
Dacă se va semna contractul, UMB va avea 2 loturi legate pe A8, Pipirig-Leghin (19 km) și Leghin – Târgu Neamț (30 km), iar pe lotul finanțat din PNRR, Leghin – Târgu Neamț intrând în șantier din 3 februarie 2025.
Compania Națională de Investiții Rutiere va prelua proiectul odată atribuit contractul. Între timp, CNIR caută supervizori pentru lotul respectiv, Pipirig – Leghin. Licitația pentru serviciile de supervizare are o valoare estimată cuprinsă între 56 și 66 de milioane de lei. Banii vin din Programul european Transport 2021-2027.
Constructorul băcăuan UMB este singurul care a depus ofertă la licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș de pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț a Autostrăzii Unirii A8. UMB a depus singura ofertă și pentru proiectarea și execuția lotului 1C Sărățeni – Joseni.
Secțiunea de munte Sărățeni – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi în județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi de munte, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR) și au deja depuse oferte. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Cele patru loturi sunt:
1. Lotul 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni – Ditrău (14,4 km)
3.Lotul 2A Dirău – Grințieș (37,9 km)
4.Lotul 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km)
Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1C, 2A și 2B, iar pentru Lotul 1D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).