Compania de Drumuri vrea să construiască o şosea de legătură între Uzina de Automobile Ford de la Craiova şi Drumul Expres Craiova – Piteşti, acum cu şantiere pe trei din cele patru loturi.
Drumul de legătură între DN 6 la intrarea în municipiu dinspre Alexandria şi Bucureşti şi DEx 12 Craiova – Piteşti va duce la creşterea capacităţii de circulaţie în zona de Sud – Est a municipiului Craiova unde este Uzina Ford, al doilea constructor de automobile din România.
Proiectul este finanţat din fonduri europene, iar documentaţia tehnică (studiu de fezabilitate şi proiect tehnic) va dura 25 de luni, anunţă CNAIR.
Astfel, în data de 13 mai, CNAIR a depus, în calitate de solicitant, cererea de finanțare pentru studiul de fezabilitate, proiectul tehnic de execuţie inclusiv PAC, detaliile de execuţie, asigurarea asistenţei tehnice pe parcursul execuţiei de lucrări şi în perioada de garanţie a lucrărilor executate pentru obiectivul de investiţie „Drum de legătură pentru sporirea capacității de trafic între DN6 (zona Uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova – Pitești (Tronsonul 1)”, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020” arată CNAIR.
Valoarea totală a proiectului este de 1,8 milioane de lei. Primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti între Craiova şi Robăneşti este mult întârziat, stadiul fizic de execuţie este de aproximativ 22% şi nu poate fi deschis conform contractului, la sfârşitul anului. Vom circula totuşi, în 2021, pe primii kilometri din DEx 12: lotul 2 Balş – Slatina de 40 de km este avansat, aproximativ 80% şi are şanse mari de deschidere până la sfârşitul anului.
„Bănia” va avea o Centură de Sud şi un Drum Expres până la Târgu Jiu
Tot pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie în zona Uzinei Ford, CNAIR urmează să construiască o centură de 10 kilometri între DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat.
Pentru Varianta Craiova Sud, şapte constructori au depus oferte, iar evaluarea are termen limită data de 29 iulie. „În momentul de față, traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București se desfășoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Acest tranzit al Municipiului Craiova conduce la ambuteiaje, prelungirea timpilor deplasare, îngreunarea şi mai mult a traficul actual din Craiova şi creşterea gradului de poluare”, se arată în documentaţia procedurii de achiziţie publică.
Pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu (aproximativ 109 km), contractul pentru proiectare a fost semnat în martie şi are termen de predare 20 de luni. Tot în procedură de achiziţie publică (n.r. la a treia încercare) este şi licitaţia pentru modernizarea Drumului Naţional 6, tronsonul de 50 de kilometri dintre Roşiori de Vede şi Caracal. Contractul de aproape 300 milioane de lei a fost scos din nou la licitaţie în martie la zece ani de la rezilierea primului contract.
Infrastructura deficitară (rutieră şi feroviară) reprezintă cea mai mare problemă logistică pentru Uzina Ford Craiova. Asigurarea unei legături rapide cu judeţul Argeş de unde vin componente pentru modelele Puma şi Eco Sport devine astfel, şi mai importantă. Totodată, Compania a anunţat o investiţie nouă, de 300 de milioane de dolari pentru un al treilea model: un vehicul comercial uşor din 2023, pentru ca în 2024 să fie lansată şi versiunea electrică.