Comenzile de producție americane în China au scăzut cu 40%, în ceea ce un manager de logistică a descris pentru CNBC drept o prăbușire neîncetată a cererii. Managerii de logistică din SUA se pregătesc pentru întârzieri în livrarea de bunuri din China la începutul lunii ianuarie, ca urmare a anulării curselor navelor de containere și a rulării exporturilor de către transportatorii oceanici, transmite CNBC.
Transportatorii au pus în aplicare o strategie activă de gestionare a capacității, anunțând mai multe plecări în gol și suspendând servicii pentru a echilibra oferta cu cererea. “Scăderea necontenită a tarifelor de transport de containere din Asia, cauzată de prăbușirea cererii, îi obligă pe transportatorii oceanici să anuleze mai multe curse ca niciodată, în timp ce gradul de utilizare a navelor atinge noi minime”, a declarat Joe Monaghan, CEO al Worldwide Logistics Group.
Comenzile de producție din SUA în China au scăzut cu 40%, potrivit celor mai recente date ale CNBC Supply Chain Heat Map. Ca urmare a scăderii comenzilor, Worldwide Logistics a declarat pentru CNBC că se așteaptă ca fabricile chinezești să se închidă cu două săptămâni mai devreme decât de obicei pentru Anul Nou Lunar chinezesc – Anul Nou chinezesc cade pe 21 ianuarie anul viitor. Cele șapte zile de după această sărbătoare sunt considerate sărbătoare națională.
“Mulți dintre producători vor fi închiși la începutul lunii ianuarie pentru sărbătoare, ceea ce este mult mai devreme decât anul trecut”, a declarat Monaghan.
Firma de cercetare a lanțului de aprovizionare Project44 a declarat pentru CNBC că, după ce a atins niveluri record de comerț în timpul închiderii pandemiei, volumul TEU (twenty-foot equivalent unit) al navelor din China către SUA s-a retras semnificativ de la sfârșitul verii 2022 – inclusiv o scădere de 21% în volumul total al containerelor de navă între august și noiembrie.
Firma globală de transport maritim HLS, cu sediul în Asia, și-a avertizat clienții într-un comunicat recent cu privire la climatul de afaceri în domeniul transportului maritim.
″Se pare că este o perioadă foarte proastă pentru industria de transport maritim. Avem combinația dintre scăderea cererii și supracapacitatea, în condițiile în care noul tonaj intră pe piață”, a scris aceasta.
Analiștii de la HLS preconizează o nouă scădere de 2,5% a volumelor de containere și o creștere de aproape 5-6% a capacității în 2023, ceea ce va continua să aibă un impact negativ asupra tarifelor de transport în 2023.
“Piața de transport maritim de containere va fi complicată și mai mult de incertitudinea economică, de preocupările geopolitice și, de asemenea, de concurența din ce în ce mai acerbă de pe piață”, a scris HLS.
Directorul general al OL USA, Alan Baer, a declarat pentru CNBC că există unele semne timpurii ale unei corecții a stocurilor. Volumul general de afaceri și fluxul de comenzi din Asia continuă să fie atenuate, deoarece transportatorii anulează mai multe nave, iar impulsul de creștere este redus înainte de Anul Nou chinezesc. Dar Baer a spus: “Spațiul s-a restrâns deja, așa că, în timp ce cererea este slabă, spațiul ar putea fi la mare preț în ianuarie și pe parcursul primului trimestru. Partea bună este că epuizarea stocurilor și nevoia de a relua ciclul de comenzi și livrări pare să se îndrepte în sus.”