Compania aeriană China Eastern a preluat de la producător avionul C919, primul avion comercial fabricat în China / Avionul este rivalul modelelor Airbus A320neo și Boeing 737 MAX / Primele zboruri cu pasageri vor avea loc la primăvară

C919 China Eastern Sursa: Twitter/FATIIIAviation

Primul avion C919, un avion cu fuselaj îngust fabricat în China, a fost livrat vineri la Shanghai clientului China Eastern Airlines și a efectuat pentru un zbor de 15 minute pentru a marca acest moment istoric, scrie Reuters.

Avionul, un rival al familiilor de avioane cu un singur culoar, precum Airbus A320neo și Boeing 737 MAX, este așteptat să efectueze primul zbor comercial în primăvara anului viitor, potrivit agenției de presă de stat Xinhua.

Acesta a fost certificat pentru operațiuni sigure în septembrie și pentru producția în masă în noiembrie.

Avionul livrat către China Eastern are 164 de locuri și pe partea sa laterală a fost scris “primul C919 din lume” în chineză și engleză. Ruta sa inaugurală va fi între Shanghai și capitala Beijing, au declarat surse din industrie.

China Eastern a declarat vineri că plănuiește să primească restul de patru avioane din primul său lot de comenzi C919 în următorii doi ani, potrivit ziarului The Paper din Shanghai. Asta în comparație cu planurile anterioare de a le primi pe toate patru anul viitor.

Compania aeriană nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Ambițiile Chinei în materie de avioane cu corpuri înguste s-au intensificat în ultimii ani, pe fondul conflictelor cu Statele Unite, de la comerț la tehnologie, care au făcut ca Beijingul să fie din ce în ce mai îngrijorat de faptul că este prea dependent de Airbus și Boeing.

Se așteaptă ca grupul Commercial Aviation Corp of China (COMAC) să producă aproximativ 25 de avioane C919 pe an până în 2030, mult mai puțin decât ratele lunare actuale de producție de avioane înguste la rivalii săi, potrivit analiștilor de la Jefferies.

COMAC nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii.

În prezent, C919 se bazează în mare măsură pe componente occidentale, inclusiv motoare și sisteme de control al zborului, de la companii precum GE, Safran și Honeywell Internațional. China încearcă să crească proporția de componente naționale în C919 și un motor alternativ numit CJ-1000A este în curs de dezvoltare.

 

Sursa: Twitter/FATIIIAviation

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *