Primul avion C919, un avion cu fuselaj îngust fabricat în China, a fost livrat vineri la Shanghai clientului China Eastern Airlines și a efectuat pentru un zbor de 15 minute pentru a marca acest moment istoric, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Avionul, un rival al familiilor de avioane cu un singur culoar, precum Airbus A320neo și Boeing 737 MAX, este așteptat să efectueze primul zbor comercial în primăvara anului viitor, potrivit agenției de presă de stat Xinhua.

Acesta a fost certificat pentru operațiuni sigure în septembrie și pentru producția în masă în noiembrie.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Avionul livrat către China Eastern are 164 de locuri și pe partea sa laterală a fost scris “primul C919 din lume” în chineză și engleză. Ruta sa inaugurală va fi între Shanghai și capitala Beijing, au declarat surse din industrie.

China Eastern a declarat vineri că plănuiește să primească restul de patru avioane din primul său lot de comenzi C919 în următorii doi ani, potrivit ziarului The Paper din Shanghai. Asta în comparație cu planurile anterioare de a le primi pe toate patru anul viitor.

Compania aeriană nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Ambițiile Chinei în materie de avioane cu corpuri înguste s-au intensificat în ultimii ani, pe fondul conflictelor cu Statele Unite, de la comerț la tehnologie, care au făcut ca Beijingul să fie din ce în ce mai îngrijorat de faptul că este prea dependent de Airbus și Boeing.

Se așteaptă ca grupul Commercial Aviation Corp of China (COMAC) să producă aproximativ 25 de avioane C919 pe an până în 2030, mult mai puțin decât ratele lunare actuale de producție de avioane înguste la rivalii săi, potrivit analiștilor de la Jefferies.

COMAC nu a răspuns imediat la solicitarea de comentarii.

În prezent, C919 se bazează în mare măsură pe componente occidentale, inclusiv motoare și sisteme de control al zborului, de la companii precum GE, Safran și Honeywell Internațional. China încearcă să crească proporția de componente naționale în C919 și un motor alternativ numit CJ-1000A este în curs de dezvoltare.