Compania americană Amazon încurajează angajaţii serviciului clienţi din Statele Unite, țară în care va mai menține deschis un singur call-center, conform Bloomberg. Celelalte 4 vor fi închise.
Munca la distanță va ajuta compania să reducă din cheltuielile cu închirierea de spații și birouri.
Un purtător de cuvânt al Amazon a refuzat să comenteze despre închiderile planificate, dar a confirmat trecerea la munca la distanţă.
“Oferim membrilor suplimentari ai echipei noastre de servicii pentru clienţi flexibilitatea sporită care vine odată cu munca virtuală”, a declarat purtătorul de cuvânt al Amazon, Brad Glasser, într-un e-mail. “Lucrăm cu angajaţii pentru a ne asigura că tranziţia lor este fără probleme, continuând în acelaşi timp să prioritizăm cel mai bun suport pentru clienţi.”
Pandemia a forţat companiile să adopte munca la distanţă pentru rolurile de servicii pentru clienţi, iar mulţi angajaţi se opun eforturilor de a se întoarce la birou. Înainte de pandemie, până la 90% din cei aproximativ 3 milioane de reprezentanţi ai serviciilor pentru clienţi din SUA făceau naveta la centrul unde lucrau.
Oferirea de muncă la distanţă va ajuta Amazon să recruteze angajaţi într-o industrie cu fluctuaţie mare de personal. În plus, oferi flexibilitate lucrătorilor.
Amazon a început să permită reprezentanţilor serviciului clienţi să lucreze de acasă înainte de pandemie. Divizia sa de cloud computing vinde software-ul Amazon Connect, care ajută companiile să creeze reţele de servicii pentru clienţi la distanţă.
Amazon are 5 call center-uri peste tot în SUA, care au fiecare sute de angajaţi. Cu toate acestea, angajaţii din centrele call center reprezintă o mică parte din cei peste 1,5 milioane de angajaţi ai companiei.